Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 11.03.2020, 19:48   #11
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,579
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 11 godz 25 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lolex Zobacz post
No dobra, wynalazłem taki oto artykuł w temacie lepkości i 10w30 vs 10w40:
https://www.e-autonaprawa.pl/artykul...-lepkosci.html

Pozwolę sobie na dwa cytaty:
1) "Oleje o klasach lepkości xx-40, mające wyższą lepkość, lepiej uszczelniają, wyciszają i zabezpieczają silnik, ale są mniej korzystne ze względów ekologicznych."
2) "Nie wolno też zapominać o tym, że lepki (gęsty) olej przeciska się przez magistrale powoli, gdy jest tłoczony pierwszy raz. Kiedy już jednak w silniku zagości i przyklei się do wszystkich smarowanych powierzchni, to po kolejnych uruchomieniach wymaga tylko uzupełniania."

Czyli, na mój nie-mechaniczny rozum, Honda zaleca 10w30, bo to bardziej ekologiczne i sprzyja mniejszemu zużyciu paliw(a), a poza tym takie oleum - uogólniając i upraszczając - mniej obciąża silnik przy zimnym starcie, co być może przy skrzyni DCT ma szczególnie istotne znaczenie.
Wniosek z tego wyciągam zatem taki, że o ile nie zabieram moto w upały 40+, to 10w30 będzie bezpieczniejszym (instrukcja!), a może i ogólnie lepszym wyborem.

Dodam jeszcze na wszelki wypadek, że bynajmniej nie forsuję wyższości 30 nad 40, tylko próbuję dociec dlaczego i w imię jakich wymiernych korzyści niektórzy z nas proponują przejście na 40 wbrew temu co zaleca producent.
Dziękuję wszystkim, którzy dorzucili swoje 3 grosze w tym temacie.
to zalej 5W40 i będziesz miał rybkę i akwarium, doskonałą płynność w niskich temp. i spory zapas w wysokich.

olej 10W40 wcale nie będzie lepiej zabezpieczał, wszystko zależy od konstruktora bo jeżeli obliczy cały silnik na określoną lepkość to po co szukać sztucznych problemów 10W30 honda stosuje w autach już od dawna, toyota także.

Jeżeli pasowanie panewek korbowodów w CRF to 0.01-0.02mm to olej o dużej lepkości może doprowadzić do przytarcia panewki.

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 11.03.2020 o 20:05
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Olej marekw Regularne czynności serwisowe 25 22.03.2016 14:51
Olej do lag kraft90 Rama, zawieszenia, napęd 4 01.07.2015 08:19
Jaki olej do XTZ 750 '90 LuckyOne Regularne czynności serwisowe 1 15.03.2015 09:57
olej w prądnicy((( vinc18 Układ elektryczny i zapłonowy 12 17.02.2014 13:44


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.