![]() |
#9 | |
![]() Zarejestrowany: Feb 2012
Posty: 158
Motocykl: GS 1100
![]() Online: 1 miesiąc 5 dni 5 godz 29 min 21 s
|
![]() Cytat:
Konsument reklamuje towar u sprzedawcy powołując się na niezgodność towaru z umową, na przykład rdza na spawach ramy. Jeśli sprzedawca nie uprzedził konsumenta że takowa usterka może wystąpić, jeśli w instrukcji obsługi nie jest napisane nic o takiej ,,specyfice" produktu, to teoretycznie racja jest po stronie klienta. Przyjmuje się wówczas że wada istniała w chwili wydania towaru w pierwszym roku do sprzedawcy należy udowodnienie że było inaczej. W praktyce wygląda to tak że sprzedawca przyjmuje towar, reklamuje go u producenta, producent uwzględnia bądź nie reklamację, i oferuje naprawę towaru bądź gdy jest ona nieopłacalna jego wymianę na nowy. Przy pierwszym zgłoszeniu zazwyczaj sprzedawca powołuje się na nadmierny nieuzasadniony koszt wymiany towaru i proponuje nieodpłatną naprawę. Przy powtórnej usterce już zmuszony jest do wymiany towaru lub zwrotu gotówki. Sprzedawca wówczas zwraca towar do producenta a ten zobligowany jest do jego przyjęcia. To nie tak że sprzedawca jest przez to narażony na koszty. Jeśli producent nie uzna reklamacji, sprzedawca musi dać odpowiedź na piśmie w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od wniesienia reklamacji, w innym przypadku uznaje się reklamację za zasadną. Pozostaje wtedy rzecznik praw konsumenta, polubowny sąd konsumencki, bądź sąd cywilny. Przepisy te mają zastosowanie w przypadku zakupu jako osoba fizyczna. Zakupy na firmę to już inna para kaloszy. |
|
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Rdza na szprychach | Pawel | Hamulce, kola, opony | 15 | 25.04.2013 14:06 |
Serbia. Do jaja - znaczy zajebiście | felkowski | Imprezy forum AT i zloty ogólne | 29 | 07.07.2010 00:16 |
silnik transalpa 92r. w ramie RD03 | piotrek | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 6 | 26.02.2010 09:20 |