Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 12.03.2011, 21:06   #11
PiotrTMC


Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Bolesławiec
Posty: 109
Motocykl: RD03
Przebieg: 64000
PiotrTMC jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 14 godz 45 min 13 s
Domyślnie

Miałem coś podobnego w swoim moto ale wtedy to nie była afri, ale to nie ważne w każdym moto działa to podobnie.. U mnie regler padł niestety. wymieniłem regler +aku problem znikł. Moja rada taka,najważniejsze sprawdzić połączenie regulatora z prądnicą i oczywiście z aku, musi być bardzo dobre w przeciwnym razie regulatorki będą lecieć. Oczywiście trzeba pomierzyć prąd ładowania bez obciążenia ok 14,8V.Jeśli napięcie skacze dość chaotycznie nawet do 20V i spada do 11V, to raczej regler jest uszkodzony, u mnie tak było, a grzał się że nie można było go dotknąć. Ponadto warto sobie zrobić chłodzenie reglera ze zwykłego wentylatorka od procesora z kompa - naprawdę pomaga, a jeszcze jedno, trzeba przejrzeć instalację czy gdzieś jakiś kabelek się po prostu nie przetarł i nie robi jakiegoś zwarcia. Po wymianie reglera prąd wahał się w przedziale 13.8-14.8Vi było ok. To tyle z moich doświadczeń z prądami w moto.......

Cytat:
Napisał hero Zobacz post
A ja sie zastanawiam bo nie ukrywam ze palce swoje w ta sztuke wkladalem. CZY COS MOZE PSUC REGLER? chodzi o jakies nieprofesjonalnie mowiac "zle prondy" chocby z samej pradnicy. A jesli tak to jak to pomierzyc bo coraz mniej pomyslow mam jak to zrobic. Bialej flagi nie mamy na razie w zamiarze wywieszac, a wiedze swa poglebiac. Takze pragniemy byc gotowymi na identyfikacje i naprawe w wypadku ewentualnej usterki w czarnej dupie.

Na madre i konstruktywne rady czekamy a o postepach lub ich braku poinformujemy.
Prąd ładowania możesz pomierzyć po prostu na słupkach akumulatora zwykłym miernikiem elektrycznym, oczywiście po odpaleniu moto...

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 13.02.2013 o 19:39
PiotrTMC jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Szkocja 2012 - tam podobno pada deszcz... - relacja Tymon Trochę dalej 132 11.04.2014 12:20
Znów zmiana, czyli poszukiwania miodu w dupie Vertus72 Inne - dyskusja ogólna 62 07.11.2013 12:36


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.