![]() |
Elektryka pada!!!!!! znow........
hmmm
Wiatam.:at: Od czego by zaczac? Panowie mam pytanie czy ktos zna odpowiedz? A pytanie jest, co to moze byc? A tutaj krotki opis. Odpalam i widze,ze kontrolki i tripmaster " pulsuja" no widac jak spada i rosnie napiecie swiatla przygasaja i jasnieja gdy sie dodaje gazu. Dwa dni temu wracalem od znajomych i... odpalam moto ledwo zlapalo, patrze swiatel drogowych nie ma sa natomiast postojowe i dlugie. Sprawdzilem bezpieczniki i polacznia kabli ok, czyli zarowki. Wsiadlem i jade na tych dlugich i na autostradzie wylaczam je i ...nie ma pradu wszystko gasnie zaplon tez i znow wlaczam dlugie glosny strzal i moto dziala znow. To samo dzialo sie 7 miesiecy wczesniej i padl regler, zostal zastapiony produktem z Wroclawia(robionym w Rzeszowie). Styki sa idealne wszelkie polaczenia sprawdzone i zakonserwowane, ukumlator wymieniony na nowy Yuasa wtedy kiedy regler, czyli jako normalny uzytkownik zrobilem to co umialem. Nie znalazlem zadnego miejsca gdzie moze byc spiecie, wiec? Bylbym wdzieczny za sugestie.:D |
Może przekaźnik rozrusznika padł? Przygasanie kontrolek, tripmastera i świateł i rozjaśnianie z dodawaniem gazu też miałem. Ze starym przekaźnikiem próbowałem podłączać kabelki bezpośrednio, ale to nie pomagało. Kupiłem nowy i problem zniknął.
|
A ja sie zastanawiam bo nie ukrywam ze palce swoje w ta sztuke wkladalem. CZY COS MOZE PSUC REGLER? chodzi o jakies nieprofesjonalnie mowiac "zle prondy" chocby z samej pradnicy. A jesli tak to jak to pomierzyc bo coraz mniej pomyslow mam jak to zrobic. Bialej flagi nie mamy na razie w zamiarze wywieszac, a wiedze swa poglebiac. Takze pragniemy byc gotowymi na identyfikacje i naprawe w wypadku ewentualnej usterki w czarnej dupie.
Na madre i konstruktywne rady czekamy a o postepach lub ich braku poinformujemy. |
Cytat:
|
Hej,
A jakie masz napięcie ładowania przy 1000 obr/min? Sprawdź dokręcenie klem. Jeśli napięcie przy 1000 obr/min się stabilizuje to ok. jak coś to dzwoń do mnie telefon wysłałem na pryw |
Klemy sprawdzilem na poczatku i sa ladnie na smarze odpowiednim zalozone, prady beda sprawdzane jutro.
|
myślę na szybko - wiem że aku jest nowy, ale jeśli jakimś cudem jest uszkodzony (wada fabryczna, zwarcie na celi) to regler będzie szalał bo nie dostaje napięcia wzorcowego od aku. - sprawdź jutro napięcie ładowania, jeśli będzie coś nie tak, podłącz inne aku i zobacz ponownie.
|
Miałem coś podobnego w swoim moto ale wtedy to nie była afri, ale to nie ważne w każdym moto działa to podobnie.. U mnie regler padł niestety. wymieniłem regler +aku problem znikł. Moja rada taka,najważniejsze sprawdzić połączenie regulatora z prądnicą i oczywiście z aku, musi być bardzo dobre w przeciwnym razie regulatorki będą lecieć. Oczywiście trzeba pomierzyć prąd ładowania bez obciążenia ok 14,8V.Jeśli napięcie skacze dość chaotycznie nawet do 20V i spada do 11V, to raczej regler jest uszkodzony, u mnie tak było, a grzał się że nie można było go dotknąć. Ponadto warto sobie zrobić chłodzenie reglera ze zwykłego wentylatorka od procesora z kompa - naprawdę pomaga, a jeszcze jedno, trzeba przejrzeć instalację czy gdzieś jakiś kabelek się po prostu nie przetarł i nie robi jakiegoś zwarcia. Po wymianie reglera prąd wahał się w przedziale 13.8-14.8Vi było ok. To tyle z moich doświadczeń z prądami w moto.......:D
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
Staram się najprościej jak potrafię :D |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.