Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 27.02.2024, 09:09   #13
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 19 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Tak , gdybym je dodzierał do przepisowego minimalnego wymiaru to jeszcze do 2 tyskm by zrobiły.
Napęd ma 60 tyskm i nadal jeździ ciuchutko i sprawnie , nowy leży na półce i czeka . Kiedyś założę, ale obecny miał tylko 3 podciągnięcia od nowości i od jakiś 35 tyskm się nie wyciąga ciągle ten sam dołek. Cuda jakieś.

Ostatnie słowo do wieku opon , jeśli jadę na nastoletnich anakach 2 i mam określoną przyczepność , potem wsiadam na nówki np ADV i nie ma przepaści a nawet nowe mają minusa to jest to dla mnie wyznacznik że stare nie zawsze oznaczają złą przyczepność.
Jeśli ktoś jeździ na oponach które po prostu się szybko starzeją ( lub warunki pogodowe miały wpływ albo przechowywanie ) to nie może generalizować że wszystkie po powiedzmy 6-7 latach to śmietnik.

Na koniec wisienka na torcie znaczy oponie.
Pamiętacie jakie było poruszenie jak Rambo sprzedawał opony po celowym przewierceniu by je wycofać z obiegu?
Ile to negatywów poleciało.
No to właśnie na tylnej kołkowanej od niego zrobiłem te 30 tyskm i do ostatniego km działała bezbłędnie.
Czyli kolejny mit obalony, że to niby miały się rozpadać czy wybuchać ....już nie pamiętam.
Dzieju, pytanie zupełnie na poważnie - czym smarujesz i w jaki sposób dbasz o napęd? Bo u mnie na ogół po 20-25kkm jest nierówno wyciągnięty. Natomiast kupiłem DL1000 - gdzie jest fabryczny napęt a motocykl ma 34kkm. Mało tego, napęd jest w dobrym stanie i rokuje jeszcze na sporo jazdy. Wiem że poprzedni właściciel jeździł bardzo spokojnie.

W ostatnich latach używałem sprejów Motula. Do tego DLa założyłem olejarkę chińską - kopia Cobry i zalałem ją Hipolem.

Co do wieku opon to kiedyś miałem to gdzieś, jeździło się na tym co było, potem stałem się ortodoksem i wymieniałem dobre na nowe. Aż kupując DL650 od Adama Dukały z Moto-Top miałem sytuację że opona tył miała 10 lat ale odradzał mi zmianę bo mówił że była w dobrych warunkach i on ocenia ją dobrze, sugerował dać jej szansę. Potwierdziło się - nie miałem zastrzeżeń do niej i zrobiłem cały sezon na niej.

Niemniej obecnie, w miarę możliwości wolę jeździć na świeżych kapciach, takich do kilku lat, więc jak kupuję to z bieżącego roku produkcji i dalej sobie nie zawracam głowy.

Pozdr
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Ktm 390 super adventure albo adventure R zylek KTM 10 30.11.2022 11:36
Michelin Anakee Adventure Melon Hamulce, kola, opony 26 12.06.2021 23:07


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.