Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 09.09.2021, 19:54   #5
kristoch
 
kristoch's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2016
Miasto: Wrocław
Posty: 1,001
Motocykl: *
kristoch jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 dni 17 godz 53 min 8 s
Domyślnie

Haha
Akurat NAT 2016-2017 w wersji północnoamerykańskiej nie miała kierunkowskazów LED tylko tradycyjne żarówkowe. Jest sporo wątków na adv-rider i tu jak to ludzie chcą zmienić na LED.
Też mnie kiedyś zaczepił policjant, ale jak mu powiedziałem, że się nie znam i tak wyjechałem z salonu to machnął ręką. Ale to było w 2016 i wtedy było mało NAT.

A wracając do pytania - nie kojarzę takiego przepisu. Natomiast powinieneś mieć świadectwo homologacji (niezbędne przy rejestracji nowego pojazdu). Ja miałem do mojej NAT z 2016 takie „świadectwo zgodności WE” i tam jest jak byk napisane, że motocykl o takim VIN jest zgodny z typem z homologacji i nie wymaga dodatkowych badań itp/itd. W ew. dyskusji z diagnostą pozostaje udowodnić, że nie zmieniałeś fabrycznych kierunkowskazów. Jak nie masz ŚZWE to zapytaj o nie pierwszego właściciela.

Reakcje diagnostów biorą się chyba z tego, ze kiedyś stało w polskich przepisach, że światła pozycyjne muszą być białe (m.in.). Teraz CHYBA tak już nie jest.

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
To że w jakimś pojeździe fabryka coś homologowała nie oznacza że dany kraj to dopuszcza. Pojazdy są robione na różne rynki.

I dlatego kraje WE umówiły się, że będą wzajemnie honorować wzajemnie homologacje dokonane dla pozostałych krajów WE z uwzględnieniem lokalnych dodatkowych wymogów.
Dzięki temu m.in. od jakiegoś czasu rynek europejski dostaje nowe modele wcześniej niż np. USA/Australia. Producentowi łatwiej jest homologować moto np. w Hiszpanii i opisać, że jest też zgodne np. z polskim wymogiem posiadania odblasku na lewym półdupku dżinsów pasażera…
Ale tu się za bardzo zbliżamy do wątku o „gejropie” więc się powstrzymam od dalszych komentarzy 🙃

Ostatnio edytowane przez Novy : 12.09.2021 o 20:37 Powód: Połączenie postów
kristoch jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Badanie okresowe NAT a świecące kierunki Grzesiuk CRF 1000 L 44 19.07.2022 17:29


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.