Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 20.06.2010, 12:19   #11
TENKU


Zarejestrowany: Jun 2010
Posty: 8
Motocykl: RD03
TENKU jest na dystyngowanej drodze
Online: 53 min 8 s
Domyślnie

Witam wszystkich,
kilka sprostowań do mojej poprzedniej wypowiedzi:
1. rzeczywiście przejęzyczyłem się podając RMS jako wartość szczytową a nie skuteczną - ukłon dla LEPI

2. Pisząc o tym, że miarą pobieranego prądu może być ilość ciepła wydzielanego na radiatorze, nie miałem na myśli poboru prądu przez odbiorniki w motocyklu, tylko pobór pradu przez regulator, czyli straty wewnątrz regulatora, tak jak ładnie napisał LEPI na jego rezystancji wewnętrznej.
3. Co do niezbyt trafnego wzoru (14A*14,5V*3uzwojenia = 600W). Była to moja propozycja na poglądowe przedstawienie wydajności prądnicy. Upraszczając całą kwestię przyjąłem, że wartości skuteczne prądu i napięcia stałego i zmiennego (czyli przed i za regulatorem) są takie same, choć wiadomo, że wartość skuteczna napięcia z prądnicy będzie większa niż 14,5v. Pominąłem wspomniany również wyżej przez ALPAK pierwiastek z 3, który tylko zawyży wynik na niekorzyść.
4. Podoba mi się kwintesencja KAZMIRA. Nie ma sensu robić doktoratu z teorii, bo przecież nie o to chyba chodziło w tym wątku. Proszę zróbcie pomiary -porozmawiamy o wynikach. Żałuję tylko, że z wiadomych względów nie mogę zamieścić schematu swojej konstrukcji, bo wtedy sprawa domniemanego obciążania prądnicy szybko by się wyjaśniła. Mogę tylko powiedzieć, że układ nie jest bardzo skomplikowany, ale jak kiedyś ktoś powiedział "geniusz tkwi w prostocie" i proszę nie odnoście tego cytatu bezpośrednio do mojej konstrukcji, bo zarówno jej jak i mnie bardzo daleko do geniuszu. A tak na marginesie nie jestem elektronikiem z wykształcenia, lecz tylko zapalonym amatorem, któremu kilka lat temu jeden z kolegów motocyklistów podsunął pomysł do zrealizowania. Zależy mi na tym, aby konkurować na zdrowych zasadach, tak więc najlepszym i jedynym obiektywnym narzędziem oceny mojego produktu jest grono klientów, którzy kupili i są zadowoleni, a co wiecej stałych klientów, którzy prowadzą naprawy motocykli i quadów i traktują mnie już jako sprawdzonego dostawcę. Tak więc
moim celem nie była chęć przekonania wszystkich na siłę, że to właśnie mój regulator jest najlepszy, a tylko próba uzasadnienia wątpliwości powstałych na forum.
pozdrawiam
TENKU jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przerobienie regulatora motomik79 Układ elektryczny i zapłonowy 14 04.05.2009 11:12


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.