Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 09.09.2009, 13:12   #37
Marcin SF
 
Marcin SF's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 687
Motocykl: RD07a
Marcin SF jest na dystyngowanej drodze
Online: 12 godz 42 min 27 s
Domyślnie

Cała dyskusja to szukanie trochę dziury w całym. Jeżeli producent na opakowaniu porównuje trwałość różnych rodzajów zapięcia to nie bardzo rozumiem rozkładanie dyskusji na chłopski rozum. No ale dla tych co szukają teorii spiskowych wyjaśnienie.

Zapinka - jest jest tak dobrze dopasowana jak zakówka, czy zakucie fabryczne, po to, żeby dało radę zakuć przy użyciu podstawowych narzędzi, w krótkim czasie. Ma tą samą wade jak zakucie samemu, nie jesteś w stanie w ten sposób i tak samo szczelnie zamknąć ogniwa jak łańcuch zakuty fabrycznie, inaczej dla fanów oszczędności kupował byś zapinki w skelpie i składał łańcuch w domu

Zakówka, dla tych co nie chcą zwalać wahacza, podobnie jak wyżej nie jesteś w stanie tak samo szczelnie zamknąć ogniwa jak fabrycznie, pewnie nie do końca jesteś też w stanie tak samo dobrze wyładować tego smarem. Wady generalnie to zakucie za słabe i zakucie za mocne jedno i drugie powoduje szybsze zużycie

Zakucie fabryczne, szczelne i mocne jak cały łańcuch

W więszkości wypadków pierwsze co idzie to zapinka/zakówka bo tam wcześniej pojawią się nieszczelności dostanie się brud i na końcu po prostu od tarcia temperatury i dupereli rozwalą się metalowe tulejki w środku. Były chyba test dida na 50 - 60 tys km i właśnie tuleje poszły pierwsze. Jak ganiam w offroadzie, gdzie się używa zapinek głównie ze względu na szybkość rozebrania łańcucha, skrócenia łańcucha, czy zdjęcia łańcucha jak coś się rozwali i zapinka strzela pierwsza, z resztą przy skracaniu, zdejmowaniu łańcucha obowiązkowo dajemy nową zapinkę.

Generalnie każdy zakłada co uważa za stosowne i jak mu się podoba. To że ktoś użył zapinki wcale nie znaczy, że mu strzeli nagle łańcuch i rozwali połowę motocykla ... choć słyszałem o strzelajacym łańcuchu, to nie jestem w stanie powiedziec jak był zapięty. Historia była tylko jedna.

Podsumowując, jak na opakowaniu producenta napisane jest zakuty fabrycznie - najmocniejszy, zapinka - najsłabszy to chyba nie ma co dyskutować, bo jak napisane że hąda jeździ na benzyne to nikt sie nie zastanawia czy można lać diesla
Marcin SF jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wybór zestawu napędowego. janeksok Rama, zawieszenia, napęd 17 10.03.2021 06:08
alu-kufry, montaż mckrzysiek Wszystko dla Afryki 37 08.09.2014 14:08
Montaż sprężyn. Mecia Rama, zawieszenia, napęd 2 11.04.2011 15:42


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.