Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 09.01.2014, 08:04   #6
Mhv
Michał
 
Mhv's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Siedlce-Warszawa
Posty: 2,216
Motocykl: RD07a
Przebieg: do neg.
Mhv jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 9 godz 57 min 36 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Scorpi Zobacz post
Tak włąśnie jest jak mówią w programie. Najgorsze dla silnika są wolne obroty czyli duze przeciązenia i słąbe smarowanie. Ci co jezdzą wyczynówkami wiedza ze jak nie bedą krecić silnika to moment doczekaja sie remontu. Wg znawców zabójcza jest praca silnika na biegu jałowym na wolnych obrotach. Spotkałem sie ze stwierdzeniem ze ludzie któzy stoją w korku lub na przejezdzie kolejowym z włączonym silnikiem to debile. oczywiście technika poszła do przodu ale nie ulega watpliwości ze wolne obroty sa dużo bardziej szkodliwe niż krecenie silnika. Podobnie jest z docieraniem silników. Krókie zmienne obciązenia a nie zamulanie przez 50 km na wolnych obrotach. silnik sie predzej zatrze jak dotrze a jesli nawet nie to po takim dotarciu bedzie miał mniejsza moc niz mieć powinien.
Do wszystkiego dochodzą drgania/wibracje, które są inne (mają inne częstości/amplitudy) przy różnych prędkościach. Ale nie przesadzajmy, rajdówki są strojone na wysokie obroty i porównywanie pierdzącego i podskakującego na wolnych radowego złoma do zwykłej osobówki to nieporozumienie. Akurat w rajdówkach to silniki się wymienia/remontuje dość często a jeździ się pewnie albo full gaz albo full hamulec, reszta to strata czasu, co tu porównywać Zrób rajdówką 500 tyś..
Praca na wolnych to praca bez obciążenia praktycznie. Smarowanie na wolnych musi być odpowiednie, wszystkie silniki stacjonarne lub w maszynach roboczych pracują dużo czasu na wolnych (pewnie mają trochę wydajniejsze pompy oleju, ale bez przesady). A wychłodzenie silnika i odpalanie/gaszenie, to nie obciążenia? Sorry, ale nie pisz bzdur. Nie można popadać w skrajności. Jeszcze jest na pewno jakaś różnica diesel/benzyna.
A docieranie to inna bajka.
Mhv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Pytanie do znawców XR-y Adagiio Inne - dyskusja ogólna 5 12.12.2011 09:52


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.