| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#16 | 
| 
			
			 Very Old Member ;) 
			![]() Zarejestrowany: Jan 2004 
				Miasto: Kielce 
					
				
				
					Posty: 324
				 
Motocykl: RD04 
				
				
				 
Online: 5 dni 17 godz 36 min 3 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			A ja sie bede ciagle upieral przy mojej wersji. Zalozmy, ze glowica z zamknietymi zaworami jest plaska, a komora spalania stworzona jest przez w/w glowice, scianki cylindra i powierzchnie tloka (w GMP). W takim przypadku "moja" teoria jest sluszna. I dla niej wzor na stopien sprezania wyglada nastepujaco: 
		
		
		
		
		
		
			Stopien sprezania = pow. tloka * (skok tloka + wysokosc komory spalania)/ pow. tloka * skok tloka = (skok tloka + wysokosc komory spalania) / skok tloka Jak widac z powyzszego wzoru, stopien sprezania nie zalezy od powierzchni tloka, czyli od jego srednicy. Tak jak wczesniej wspomnialem glowicy XRV blizej do plaskiej niz sferycznej i na tym zalozeniu opieram moja teorie. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Pawel RD04 '92  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |