| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			
			
			
			
			 Zarejestrowany: Oct 2018 
				
					
				
				
					Posty: 10
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 15 godz 50 min 32 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Dzień dobry 
		
		
		
		
		
		
		
	Panowie posiadam africę twin rd07, w której to robię aktualnie remont silnika. Obecnie jestem w trakcie kompletowania potrzebnych części. Na chwilę obecną stoję przed dylematem jakiego producenta kupić pierścienie tłokowe. Oryginalne niestety sporo kosztują 600zł na oba cylindry. Pytanie do was czy stosował może ktoś pierścienie tłokowe firmy OMP i czy jest sens zawracać sobie nimi głowę. Za odpowiedź z góry dziękuję. P.S. Jeżeli napisałem post nie w tym dziale co trzeba to proszę o przeniesienie.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Apr 2010 
				Miasto: Wlkp 
					
				
				
					Posty: 1,191
				 
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750 
Przebieg: od nowa 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 11 godz 12 min 13 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jak już w nim tam mocno grzebiesz, to weź oryginały.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2010 
				Miasto: Piwniczna-Zdrój 
					
				
				
					Posty: 1,020
				 
Motocykl: RD04 
Przebieg: 53000 
				
				
				 
Online: 3 miesiące 3 tygodni 1 dzień 1 godz 8 min 13 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Z OMP daj sobie spokój, poza tym prawdopodobnie nie będą pasowały do oryginalnych tłoków ( o ile takie masz). Poza tym wymiana samych pierścieni to ta taka lekka "partyzantka", mierzyłeś cylindry i tłoki, trzymają fabryczne wymiary czy tylko tak  wymieniasz?
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			
			
			
			
			 Zarejestrowany: Oct 2018 
				
					
				
				
					Posty: 10
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 15 godz 50 min 32 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ogólnie powodem remontu silnika były stuki na styku sworzeń tłokowy - górna główka korbowodów (nadmierny luz). Niestety ale górny sworzeń tłokowy smarowany jest olejem rozbryzgowo a nie ciśnieniowo. Z czasem doszło do wybicia się górnej główki w korbowodzie co skutkowało stukami takimi jakby się panewka na wale obróciła. Ze względu na brak sworzni nadwymiarowych w oryginale, wysłałem korby i tłoki do krasnobrockiej racing w Warszawie, celem dorobienia nowych nadwymiarowych sworzni i prześlifowanie otworów osadczych w tłoku i główkach korbowodów z wymaganym pasowaniem. Tłoki oryginalne a cylindry pomierzone i są ok. Silnik zanim zaczął stukać, nie brał oleju, dlatego pierścienie tłokowe miały pozostać te same. Zresztą pomiary pierścieni w cylindrach potwierdziły ich przydatność do dalszej pracy. Niestety w krasnobrodzkiej posiali mi pierścienie z jednego cylindra i stąd zmuszony jestem je wymienić. Docieranie zaworów i uszczelniacze w głowicach również podlegać będą wymianie. Rozrząd również.  
		
		
		
		
		
		
		
	O pierścienie w zamienniku zapytałem bo nie ukrywam, że cena za oryginalne pierścienie jest według mnie grubo przesadzona w serwisie. Z doświadczenia wiem też, że nie zawsze trzeba się bać zamienników. Z produktami firmy OMP nie miałem do tej pory do czynienia i stąd było moje pytanie do osób, które miały z nimi może do czynienia i mogą się wypowiedzieć z praktyki jak się one zachowują.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | |
| 
			
			 Administrator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 ![]() ![]() ![]() To oni mają ci oddać twoje albo kupić nowe . 
				__________________ 
		
		
		
		
	AT03  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Sprawdź jeszcze stan pompy oleju. 
		
		
		
		
		
		
		
	Sworznie są smarowane/chłodzone przez "zastrzyki" oleju z bloku silnika i jak pompa nie ma już dobrej wydajności to moim zdaniem "strzyknięcia" są za słabe albo ich nie ma. Chłodzenie sworzni jest równie ważne albo nawet ważniejsze od smarowania w tym przypadku.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
| 
			
			 880220111 
			![]() Zarejestrowany: Feb 2011 
				Miasto: Malawa k/Rzeszowa 
					
				
				
					Posty: 1,049
				 
Motocykl: XR 250R,XR 650R 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 16 godz 39 min 35 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			OMP na rok wystarczą,rik jak coś.. ale nie bawił bym się i wsadził oryginały bo te długo pochodzą. 
		
		
		
		
		
		
			Przy tak grubym remoncie nie ma sensu zakładanie badziewia. Możesz pierścienie dobrać ale tylko z firm markowych nie mniej jednak czasem będzie potrzeba rzezbienia..i tu potem mogą choć nie muszą pojawić sie problemy.. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Honda XR-oholik    Doświadczalny Warsztat Enduro ADVhttps://www.facebook.com/Team-XR-Pol...4380265706363/  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2008 
				Miasto: Sosnowiec 
					
				
				
					Posty: 300
				 
Motocykl: RD07a 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 25 min 29 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Za 2 komplety org. na Cmsnl zapłacisz 100E więc po co szukać jakiś wynalazków jak bardzo chcesz to kupisz NPR lub RIK za ok.120zł ale to się wymienia raz na kilkanaście lat.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
| 
			
			
			
			
			
			 Zarejestrowany: Oct 2018 
				
					
				
				
					Posty: 10
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 15 godz 50 min 32 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ok Panowie, skoro OMP to badziew to nie będę się w to bawił. W dobieranie pierścieni z gamy uniwersalnych o różnej średnicy też, bo pewnie trzeba by podcinać zamki. O ile delikatne podcięcie zamków by przeszło to w przypadku gdyby trzeba było zdjąć sporo materiału na zamku, to pojawia się wtedy kwestia łapania potem jaja przez taki pierścień, a to jest obarczone dużym ryzykiem brania min. oliwy.  
		
		
		
		
		
		
		
	Skoro nie ma nic godnego w zamienniku to będą oryginały. Zet Johny dzięki za radę sprawdzę to oczywiście. Dzieju niestety zanim się zorientowałem (natłok innych spraw), że zgubili pierścienie to sporo wody w Wiśle upłynęło. Tak więc teraz wyegzekwowanie tego graniczy z cudem. Teraz tylko mogę mieć pretensje do siebie, że od razu tego nie sprawdziłem jak otrzymałem paczkę od nich.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2013 
				Miasto: Poznan 
					
				
				
					Posty: 2,539
				 
Motocykl: RD04 
Przebieg: kto wie 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 1 tydzień 4 dni 7 godz 37 min 19 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 
				__________________ 
		
		
		
		
	<br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |