![]() |
|
Układ chlodzenia Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Ogłaszam rozpoczęcie sezonu grzewczego
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
poleca: filcy - jako obuwie trwałe, zawsze modne i wygodne
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: W-wa/Stare Bielany
Posty: 864
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 19 godz 59 min 55 s
|
![]()
Nie żeby humoru zadać, ale czy robienie takich patentów nie oznacza, że coś z układem chłodzenia (termostat?) jest nie tak?
Czy może jednak wskazane jest poprawianie Pana Hondy, bo układ chłodznia w Afryce był policzony na Afrykę? A nie na chłodnawą Polskę o zimnej Szwecji już nie wspominając...
__________________
"Im wyżej się wznosimy tym mniejsi wydajemy się być tym którzy zostają na dole" F. Nietzche |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Dokładnie jak piszesz Szwedzki. Po całym dniu pracy, gdzie obserwowałem wskazówke od temp, dało się zauważyć szybsze wpinanie się wskazówki na optimum i dłuższe jej tam pozostawanie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
![]() |
![]()
Jako że układ chłodzenia Afryk jest dość wydajny to i podczas jazdy w chłodne dni odpowiednia temp silnika jest trudniejsza do uzyskania.
Sprawny termostat pomaga, ale latając przy ok 5*C stosuję cześciowe przysłonięcie chłodnic z możliwością regulacji również w czasie jazdy. Warto bo odbija się to pozytywnie na pracy silnika jak i spalniu.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Oborniki Śląskie
Posty: 70
Motocykl: RD07a
Przebieg: 32kkm
![]() Online: 3 dni 9 godz 58 min 16 s
|
![]()
kiedys uslyszlem rozmowe babci z wnuczkiem (autentyk!):
Babcia (rozprawiajaca ze swoja sasiadka, pyta przechodzacego wnuczka) : Adasiu, a co to znaczy DHL ? Wnuczek (z lekkim ociaganiem, jak gdyby od niechcenia) Dokad H..u Lecisz! A tak mi sie teraz ten dialog przypomnial :-) Ostatnio edytowane przez tr33 : 13.10.2009 o 21:57 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() |
![]()
Sprzedam jutro w fabryce nowe zastosowanie foliopaka.
Jakby ktoś chciał mam w szufladzie parę nie używanych foliopaków reklamowanych przez Rambo ![]() ![]() Rambo w fabryce się domagają foty ![]() Ostatnio edytowane przez Babel : 14.10.2009 o 08:44 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,409
Motocykl: RD07a
Przebieg: 43k+
![]() Online: 3 tygodni 3 godz 22 min 21 s
|
![]()
U nas takich luksiusow ni mo. Kawalek kartonu tez daje rade! Termostat sprawny, tylko temperatury nie-afrykanskie
![]() Dzieju: zrobilem proby i, przynajmniej w przypadku mojej, zasloniecie chlodnicy wody, a nawet obu przy temperaturach bliskich zera, nie dalo oczekiwanych rezultatow. Wskazowka ledwie przekraczala kreske minimum. btw: termostat sprawdzony. Pisalem o probach. Natomiast zasloniecie chlodniczki oleju daje efekt oczekiwany. Temperatura dochodzi do "normalnej" i tam zostaje. Czy tam jest jakis termostat ![]()
__________________
"Don't cry because it's over. Smile because it happened." Dr Seuss Ostatnio edytowane przez Dzieju : 20.02.2013 o 09:54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Administrator
![]() |
![]()
Samul
Różnica może polegać na braku chłodnicy oleju w 03. Mając sprawny termostat nawet przy temp bliskich zera wskazówka powinna się wychylić na ok 1/4. W przypadku Afryk z chłodnicami olejowymi stopień chłodzenia jest wiekszy o tą własnie chłodnicę. Skoro przysłonięcie olejowej dało wystarczające efekty to tak zostaw. Przy okazji jak będziesz miał termostat na wierzchu lub zakładał nowy, sprawdż dokładnie przy jakiej temp działa.Większość nie trzyma parametrów.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,409
Motocykl: RD07a
Przebieg: 43k+
![]() Online: 3 tygodni 3 godz 22 min 21 s
|
![]() Cytat:
![]() Rozpisywałem się kiedyś o termostatach. Prawda, z grupy pięciu każdy otwierał się przy innej temperaturze, choć różnice nie były duże. Nie ma mowy o w sprzęcie stratach! Zakrywając chłodnice kartonem te od wody najpierw próbowałem, ale okropnie się rozczarowałem wiec zasłoniłem ta od oleju kartonem. Wiec konkluzje spróbuję tu sklecić sadzę, ze zgodnie z nazwą Afri gotowa jest dopiero jazdą w gorących klimatach się podniecić! ![]()
__________________
"Don't cry because it's over. Smile because it happened." Dr Seuss |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 22 min 10 s
|
![]()
Witam, moje dwa grosze.
Przy sprawnie działającym termostacie zasłanianie chłodnicy wody nie ma sensu. Termostat nie otworzy się dopóki silnik nie osiągnie optymalnej temperatury wię chłodnica pozostanie zimna. A zasłanianie zimnej chłodnicy niema sensu, prawda? Jazda bez termostatu zimą jest złym pomysłem. Niezależnieod tmperatury cześć wody będzie przechodziła przez chłodnicę. Co do chłodnicy oleju to zapewne niema ona termostatu i dlatego warto ją zasłonić.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |