![]() |
dogrzewanie
Ogłaszam rozpoczęcie sezonu grzewczego :) chłodnica oleju owinieta foliopakiem DHL :D
|
Nie żeby humoru zadać, ale czy robienie takich patentów nie oznacza, że coś z układem chłodzenia (termostat?) jest nie tak?
Czy może jednak wskazane jest poprawianie Pana Hondy, bo układ chłodznia w Afryce był policzony na Afrykę? A nie na chłodnawą Polskę o zimnej Szwecji już nie wspominając... |
Dokładnie jak piszesz Szwedzki. Po całym dniu pracy, gdzie obserwowałem wskazówke od temp, dało się zauważyć szybsze wpinanie się wskazówki na optimum i dłuższe jej tam pozostawanie :Thumbs_Up:
|
Jako że układ chłodzenia Afryk jest dość wydajny to i podczas jazdy w chłodne dni odpowiednia temp silnika jest trudniejsza do uzyskania.
Sprawny termostat pomaga, ale latając przy ok 5*C stosuję cześciowe przysłonięcie chłodnic z możliwością regulacji również w czasie jazdy. Warto bo odbija się to pozytywnie na pracy silnika jak i spalniu. |
kiedys uslyszlem rozmowe babci z wnuczkiem (autentyk!):
Babcia (rozprawiajaca ze swoja sasiadka, pyta przechodzacego wnuczka) : Adasiu, a co to znaczy DHL ? Wnuczek (z lekkim ociaganiem, jak gdyby od niechcenia) Dokad H..u Lecisz! A tak mi sie teraz ten dialog przypomnial :-) |
Cytat:
Jakby ktoś chciał mam w szufladzie parę nie używanych foliopaków reklamowanych przez Rambo ;):haha2: Rambo w fabryce się domagają foty :D |
U nas takich luksiusow ni mo. Kawalek kartonu tez daje rade! Termostat sprawny, tylko temperatury nie-afrykanskie :(
Dzieju: zrobilem proby i, przynajmniej w przypadku mojej, zasloniecie chlodnicy wody, a nawet obu przy temperaturach bliskich zera, nie dalo oczekiwanych rezultatow. Wskazowka ledwie przekraczala kreske minimum. btw: termostat sprawdzony. Pisalem o probach. Natomiast zasloniecie chlodniczki oleju daje efekt oczekiwany. Temperatura dochodzi do "normalnej" i tam zostaje. Czy tam jest jakis termostat :eek: w obwodzie oleju, czy co ? ? ? |
Samul
Różnica może polegać na braku chłodnicy oleju w 03. Mając sprawny termostat nawet przy temp bliskich zera wskazówka powinna się wychylić na ok 1/4. W przypadku Afryk z chłodnicami olejowymi stopień chłodzenia jest wiekszy o tą własnie chłodnicę. Skoro przysłonięcie olejowej dało wystarczające efekty to tak zostaw. Przy okazji jak będziesz miał termostat na wierzchu lub zakładał nowy, sprawdż dokładnie przy jakiej temp działa.Większość nie trzyma parametrów. |
Czyli sugerujesz że zużyty silnik, mający przedmuchy oraz nagar w airbox'ie, będzie się szybciej przegrzewał i dłużej schładzał względem zdrowego motoru ze sprawnym termostatem...?
|
hmm, raczej nic takiego nie sugerowałem ...
ale idąc Twoim tokiem myślowym to biorąc pod uwagę że zużyty silnik ma słabszą kompresję co przekłada się na niższą temp. spalania to raczej powinien się dłużej nagrzewać i uzyskać średnią temperaturę pracy ciut niższą. Silnik szczelny z dobrą kompresją i sprawnym termostatem powinien szybciej się dogrzać i utrzymać lepszą temp pracy. W tym momencie nie biorę pod uwagę czynnika w postaci chłodnicy oleju która to ma wymierny wpływ na rzeczywistą termp. silnika. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.