Cytat:
Napisał Dzieju
Oczywiście daje obraz zużycia ale ważny też jest stopień starcia kształtu powierzchni roboczej i sprężystość.
Może się zdarzyć np że przegrzanie silnika odpuści pierścienie i stracą one docisk do cylindra ( strata ciśnienia , zgarniania oleju lub to i to), luz na zamkach w normie ale pierścienie szmelc.
Kiedyś w latach 80ych rozbierałem silnik Renówki 5 Alpine okazało się że miała fajne"segmencikowe" pierścienie olejowe , niby luzu dużego na zamkach nie było ale krawędź zgarniajaca była już przytarta .
|
I tu się zgodzę z przedmówcą : w mojej pierścionki były wzorcowe, a olej żarła? wymienione prowadnice wydechowe, uszczelnienia zaworów. Po 5 kkm olej dalej żarła ? Po oględzinach pod mikroskopem wymieniłem pierścienie na nominał - efekt ? zanik zużycia oleju. Przebieg ok. 120 kkm. Powód ? Przegrzanie, odpuszczenie pierścieni, brak docisku do gładzi.