Cytat:
Napisał pku
właśnie tak, a jak nie ma odbioru to regulator wali całość w masę.
W każdym razie prądnica jest OBCIĄŻONA i to robi jej dużą różnice.
Ciekawy jestem swoją drogą ile produkuje bez obciążenia tzn ile idzie w mase.
Panowie tak po mechanicznemu to tak jakby silnik nie miał żadnych tarć i oporów i bez obciążenia dać mu stałą dawkę paliwa. Co sie stanie - będzie przyspieszał do nieskonczoności - az go szlak trafi.
|
Toż właśnie pisałem, że prądnica cały czas produkuje taką samą moc. I cały czas jest tak samo obciążona!! Przez regulator lub światła, manety....
Przy obrotach nominalnych silnika jak mówisz jest to 350W. i tyle właśnie "idzie w masę". Żaden regulator nie potrafi odprowadzić tyle ciepła. Więc przynajmniej aku musi być ok i pobierać prąd.
Piszesz o silniku bez oporu. Właśnie prądnica, bez obciążenie generowałaby nieskończenie wysokie napięcie. Sami wiecie, że na wolnych obrotach, bez reglera jest to już około 90V międzyfazowo.
I dlatego jeszcze raz powtarzam, prądnica zawsze pracuje z obciążeniem! I to jest ta strata mocy i paliwa. Nawet jak nie potrzebujemy mocy prądnicy to i tak ja mamy i zamieniamy na ciepło w reglerze.
Inaczej jest w prądnicach z regulowanym prądem wzbudzenia. W nich możemy produkować tyle mocy ile nam potrzeba w danej chwili.
Jest to nie do zrealizowania w prądnicy z magnesami stałymi!