Cytat:
Napisał Mallory
Przystępujemy do wymiany:
1) kosza sprzęgłowego,
2) docisku,
3) łożyska przy docisku (oporowe?),
4) łożyska pod koszem - na wałku kosza,
Wszystko oryginał HONDA nówka z pudełka (poza łożyskiem wału - to jest NTN jak w oryginale).
Ciekawostka - w nowym koszu, poza dwiema, sprężyny mają luz - niektórzy to wiedzą.
https://streamable.com/rqmws
Się zdjęcia porobi, się wrzuci... niech coś się dzieje::  ))
|
Więc sprzęgło jest naprawione....
w skrócie.. miałem zamiar zrobić w końcu to walące sprzęgło po wyjeździe przez Moskwę na na pik lenina w 2017 roku... tu zdjęcia afryki:
https://vimeo.com/236721501
Afryka jest ładna ale waliło z okolic sprzęgła... bardzo to było wkurzające.
Wymienione:
- łożysko pod koszem na nowe NTN oryginał - Jurek podpowiedział jak to wydłubać...
- tarcze - vesrah jak oryginał - stare nie ciągnęły, w użytku były ok + trzymały limit ale kolor i głównie zapach spalenizny (raczej nie oleju) spowodował decyzję o wymianie,
- sprężyny EBC nowe - stare trzymały limit ale...
- łańcuszek nowy - stary już luźny był bardzo - części znalazł i szybko wysłał ArturS
- przekładki stare - proste i ładne- nowych nie udało się znaleźć poza ASO gdzie cena 60 pln za jedną wg maila... wyczyszczone delikatnie papierem ściernym
- kosz nowy z ImpexJapan kupiony ponad rok temu za mniej niż połowę tego co w PL ASO,
- wcześniej wyszkiełkowane już i pomalowane profesjonalnie oba dekle silnika więc ładnie też jest:

)
Wnioski:
- ktoś już tu zaglądał bo w starym koszu widać nieoryginalne nity. Dodatkowo sprężyny w koszu są zrobione na sztywno a powinny "latać" wszystkie poza dwiema - tak ma oryginał. I najważniejsze - w starym koszu luz był na nitach czyli używając średniej siły było czuć milimetrowy luz między koszem a zębatką tą dużą z tyłu kosza - w nowym nawet używając maksymalnej siły żadnego luzu nie ma.
I to chyba jest główny powód stuków - nie sprężyny w koszu ale luz między koszem a przymocowaną do niego na stałe zębatką - przynajmniej u mnie tak było.
Po wymianie w/w jest cisza....
Zdjęcia i filmy:
1. Odgłos sprzęgła starego - jeszcze przed azją 2017 później było jeszcze gorzej:
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/sprzeglo_stare.mp4
2. Wyjęcie starego łożyska:
3. Tarcze, sprężyny i przekładki:
4. Łożysko nowe:
5. Łańcuch nowy i stary:
6. Łańcuch stary i nowy:
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/lancuch_stary.mp4
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/lancuch_nowy.mp4
7. Kosz nowy:
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/kosz_nowy.mp4
8. Wnioski:
9. Praca silnika po:
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/praca_po.mp4
Całościowo wygląda tak:
Akurat tę afrykę - bo to nie jedyna moja:

) mam trzeci rok, na liczniku afryki jest 80 tyś... stan bardzo ładny... wyrokuję, że ma 180 ... 280 raczej nie - chociaż kto wie może może - bo używana była asfaltowo w 100% - to widać. Więc mam nadzieję na ciszę przez kolejne załóżmy 100 tyś::

)