Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 17.05.2009, 03:05   #2
Kishon
 
Kishon's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Luboń & New Ross
Posty: 83
Motocykl: RD03
Przebieg: 77777
Kishon jest na dystyngowanej drodze
Online: 19 godz 39 min 42 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał wieczny Zobacz post
Zawory air-cut zubażają mieszankę zdaje się...
No właśnie z tym zubożaniem mieszanki to nie jest takie oczywiste. Rafał Dmowski w książce „Gaźniki motocyklowe”, faktycznie napisał, że mieszankę zubożają. Ale już w tekście wklejonym przez Diobeu w temacie: Zasada działania gaźnika typu CV (tłumaczenie) wygląda to zupełnie inaczej:
„W późniejszych modelach Hitachi i we wszystkich modelach Mikuni wprowadzono pewną modyfikację nazywaną „coasting enricher", wzbogacenie mieszanki w czasie jazdy z zamkniętą przepustnicą. Typowym problemem we wczesnych gaźnikach CV było to, że kiedy zamknięta została przepustnica obrotowa w czasie hamowania silnikiem, powstawało zubożenie mieszanki, (niedostateczna ilość paliwa w mieszance) co powodowało problem w pracy silnika przy wyższych prędkościach obrotowych. Innymi słowy silnik pracował źle, niespalona, uboga mieszanka dostawała się do wydechu, pojawiały się strzały z wydechu. Zatem strzały z wydechu w czasie hamowania silnikiem są oznaką zubożenia mieszanki, a nie jak niektórzy myślą – za bogatej mieszanki. Rozwiązanie przyszło z pomysłem, aby zmniejszyć ilość powietrza w obwodzie pilotującym o około połowę, co spowodowało, że mieszanka jaka dostaje się do cylindra w czasie jazdy przy zamkniętej przepustnicy jest bogatsza niż mieszanka jaka dostaje się do cylindra w czasie pracy na wolnych obrotach. Kiedy obroty spadną do prędkości biegu jałowego pełna dawka powietrza znów popłynie co umożliwi właściwą pracę silnika na wolnych obrotach. „Coasting enricher" aktywowany jest przez silne podciśnienie powstałe w króćcach dolotowych kiedy zamykamy gaz przy dużych prędkościach obrotowych silnika.
W modelach Hitachi dodano pewne zewnętrzne kanały które uruchamiają zaworki sterowane membraną. W modelach Mikuni wywiercono dodatkowe kanały w obudowie gaźnika.”
Porównałem z tekstem oryginału zamieszczonego na stronie: http://www.drpiston.com/Cvcarbs.html , ale ciekawiej i ze zdjęciem jest to opisane na stronie: http://faq.ninja250.org/wiki/How_a_carburetor_works:_Carbs_explained tajemnicze COASTING ENRICHER to nic innego jak air cut off valve.
Więc zapraszam do wyjaśnienia tej zagadki. Do czego służy zawór odcinający powietrze w naszych gaźnikach?
Oczywiście może to być jedna z przyczyn, wiadomo, że nieszczelny wydech, lub nieprzepalona mieszanka może strzelać w wydechu. Dowodzi tego stary nr z maluchem i wyłączaniem na chwile zapłonu w czasie jazdy :-) Ale przy szczelnym wydechu, za bogata mieszanka może się objawiać, tylko czarnymi spalinami. I wcale nie towarzyszom temu wybuchy.
__________________
Mruczy jak kotka, ryczy jak lwica, moja africa!

Ostatnio edytowane przez Kishon : 17.05.2009 o 03:09
Kishon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem