Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 25.08.2012, 01:25   #16
ArtiZet
 
ArtiZet's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: akalicy stolicy
Posty: 3,401
Motocykl: XRV650
Przebieg: 90+
ArtiZet jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 4 dni 14 godz 37 min 42 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Fihu Zobacz post
grabbie dokładnie zgadzam się z Twoją teorią:
"Aku nie odbiera w pełni prądu z alternatora i regler pada"
To ja żeby była równowaga nie zgodzę się z kolegą
Zapytam trochę przekornie- co się dzieje z prądem ładowania aku w trakcie wielogodzinnej jazdy albo kiedy ruszamy z naładowanym w pełni aku Przecież wtedy też nie odbiera prądu- czy regler wtedy pada
Trzeba zadać sobie pytanie co szkodzi reglerowi- za duże obciążenie (np. zwarcie aku.; dodatkowe opory na zaśniedziałych złączach powodujących, że robią się z nich grzejniki topiąc przy okazji instalację) czy jak napisano brak "odbierania prądu".

Aku może się uszkodzić definitywnie na 2 główne sposoby (pomijam stratę pojemności itp.): dostać zwarcia lub rozwarcia i moim nieskromnym zdaniem reglerowi może zaszkodzić tylko zwarcie, bo jak aku dostanie rozwarcia to nadmiary prądu regler ma odebrać (podobnie jak się dzieje kiedy jedziemy już z aku w pełni naładowanym) i nie dopuścić do wzrostu napięcią, która mogłaby zaszkodzić instalacji (modułom, żarówkom)- po to regler wszak jest
ArtiZet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem