![]() |
Opony Bridgestone
Pomóżcie koledze z gumą :)
Kupiłem Afri z oponami: Bridgestone Trailwing 101 90/90-21 54 H Bridgestone Trailwing 152 Radial 140/80 R17 69 H. Opony maja mały przebieg, wyglądają jak nówki, ale stały z motocyklem 2 lata w garażu. Po jakim czasie, nie przebiegu, należy wymienić gumy? W necie nie znalazłem żadnej informacji ( poza handlowymi ) na temat tych opon. Czy ktoś wie jak sprawują się na asfalcie? Nie marzy mi się gleba uliczna a jutro jadę na mazury i nie wiem czy im w 100% ufać. Z góry dzięki za info. |
Opona używana po 5 latach kwalifikuje się do wymiany. Ja kupiłem również Afryke co to stała ponad rok i mimo, ze opony były niby rocznikowo jeszcze do przyjęcia, to fakt, że stały odcisnął na nich piętno. Były bardzo, ale to bardzo śliskie na mokrym asfalcie (i nie mówię o pierwszej fazie deszczu, ale w ogóle, zawsze, w dużej i małej ulewie). Na trójce ,po dodaniu gazu energicznie, zrywały przyczepność.
Pomijając kwestię ewentualnego odkształcenia opony przez dwuletni postój, poczekaj na deszczy i zobacz jak się trzyma. Nie znam tej opony i nie wiem jak się ona zachowuje na mokrym jako nówka, ale jeśli ma problemy z trakcją przy energicznym przyspieszaniu na trójce, to szukałbym nowych opon. TKC nówki oraz T63 nówka nie ma większych problemów z trakcją przy pełnym gazie na dwójce aż do odcięcia. Czuć jak opona walczy o przyczepność, ale jej nie traci i nie wpada w poślizg. Porządna opona szosowa powinna zachowywać się jeszcze lepiej (choć tutaj musze podkeślić, że szosówki nówki jeszcze nigdy nie kupiłem). Aha, oponom nigdy nie ufaj na 100%. To tak na przyszłość ;). Guma gumą, ale są też plamy oleju, piasek z pobocza i potrącone zwierzęta... Śliska sprawa panie :). |
Taaaa,
jest problem bo dopiero zrobiłem 300 km i nie wiem jak sie ma teoria do praktyki z kładzeniem sie w zakręcie. Stąd pytanko o te opony. Po prostu trzeba jechać ostrożnie zakładając , że jest to opona enduro a nie szosowa. Modlić się żeby jutro nie pokropiło z niebios. A do samochodu i tak nie wsiądę. |
Składanie się w zakręty wysokim endurakiem to jest całkiem ciekawa sprawa :). Najpierw trochę strach, ale na dobrych oponach buta się przyciera :D. Trza ćwiczyć i robić progres małymi kroczkami.
|
Tak właśnie będzie. Małe kroczki Wielki postęp.
Wczoraj rozdziewiczyłem kochankę - pierwsza gleba w piachu. Dobrze , że stelaże boczne są to dało radę dźwignąć. |
Witaj po drugiej, offroadowej stronie Księżyca :D.
|
Cwajdek a ile lat mają te gumy ?
Musisz po prostu sprawdzić przyczepność tych gum np hamując tyłem przy małej prędkości. Jeśli bardzo łatwo uda Ci się zblokować tył to jest trochę do dupy ... |
Wczoraj na wiochach ćwiczyłem zakręty i hamowanie.
Przy awaryjnym hamowaniu ani razu nie zablokowałem opony. Wszytko ładnie i płynnie. Ale to było przy 80km. Może za bardzo panikuję przed pierwszą 200km trasą i ta kostka na oponie mnie zaniepokoiła i dała do myślenia, że nie będzie przyczepności na asfalcie. Jestem świeżak i brak mi doświadczenia. A wolę więcej wiedzieć niż nie wiedzieć. Cytat:
Gumy były założone w 2004 albo 2005. Coś mi się wydaje, że mimo dobrego bieżnika czeka mnie wydatek na wiosnę. |
Cytat:
Ino ze nie jest to mala predkosc, tak z 80/h.. musze sprawdzic dokladniej. Ale sie kilka razy majtnela :D Tak moze/ma byc..? |
mój Touranc też stawia bokiem skubany :/
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:52. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.