Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Uklad paliwowy i wydechowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Nie pali na rezerwie (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=6556)

oskar_z 16.05.2010 16:58

Nie pali na rezerwie
 
Nie znalazłem nigdzie podobnego wątku więc tutaj kilka słów. Przedwczoraj po przejechaniu kilkuset metrów (silnik był już rozgrzany) Afryczka zakrztusiła się i zgasła. Zmieniłem ustawienie kranika na rezerwę i tu zaczęły się schody. Najpierw nie chciała zapalić. Po kilku próbach zaskoczył jeden cylinder, zakręcił kilka razy i gasł, przy odkręconym ssaniu chodził chwilę dłużej. Ponieważ moto ma dopiero 32 tkm i niedawno było na przeglądzie założyłem że nic poważnego się nie mogło stać. Zresztą i tak nie wiedziałbym co, a jakbym wiedział to nic bym nie zrobił. Postanowiłem dopchać do najbliższej stacji (na szczęście nieopodal), zalać i wtedy spróbować odpalić. Pchając pod lekką górkę doświadczyłem ile to bydlę waży. Po zatankowaniu odpaliła normalnie. I teraz pytanie dla wtajemniczonych. Czy ktoś miał podobne doświadczenie? Czy odpływ rezerwy może być zasyfiony? Odkręcić bak i wyczyścić? Może inne pomysły? Będę wdzięczny za rady.

Uriel 16.05.2010 17:10

Jakby był tam syf który przytkał filtr albo się przedostał to chyba problemu nie rozwiązałoby zatankowanie. Chyba, że woda ci się zebrala po prawej stronie baku :D

Dubel 16.05.2010 17:15

Możliwe że rezerw jest przytkana. Spuść paliwo wykręć kranik i przedmuchaj
Pozdro

Transglobal 16.05.2010 17:16

Moja rada taka " Trzeba tankować ";)

Uriel 16.05.2010 17:50

Cytat:

Napisał Transglobal (Post 115234)
Moja rada taka " Trzeba tankować ";)

Bez czujnika rezerwy to trudno wyczuć ile zostało czasem ;-)


A tak w ogóle to jeśli problemem byłby zatkany wężyk to rozwiązaniem ad hoc by było położenie motocykla na lewym boku żeby wacha się przelała nad drugi kranik, nie?

Dubel 16.05.2010 18:02

Cytat:

Napisał Uriel (Post 115241)
Bez czujnika rezerwy to trudno wyczuć ile zostało czasem ;-)


A tak w ogóle to jeśli problemem byłby zatkany wężyk to rozwiązaniem ad hoc by było położenie motocykla na lewym boku żeby wacha się przelała nad drugi kranik, nie?

Raczej w rd07a to jest nie możliwe bo ona ma 1 kranik:D
A co do nie palenia może masz pokrętło kranika odwrotnie założone i jak masz napis ON to rzeczywistości masz RES
Sam tak kiedyś zrobiłem i jak wielkie było moje zdziwienie że po przekręceniu na rezerwe moto nie chciało palić a po otworzeniu korka była wielka susza:dizzy::D:mur:
Pozdro

oskar_z 16.05.2010 18:38

Dubel, jeżeli jest tak jak mówisz, to teraz powinna palić na ON i na RES. Sprawdzę jeszcze dzisiaj.

Uriel 16.05.2010 19:01

Cytat:

Napisał dubel (Post 115242)
Raczej w rd07a to jest nie możliwe bo ona ma 1 kranik:D
A co do nie palenia może masz pokrętło kranika odwrotnie założone i jak masz napis ON to rzeczywistości masz RES
Sam tak kiedyś zrobiłem i jak wielkie było moje zdziwienie że po przekręceniu na rezerwe moto nie chciało palić a po otworzeniu korka była wielka susza:dizzy::D:mur:
Pozdro

Ja mam dwa kraniki więc u mnie powinno zadziałać. Tylko jak ja położe tego potwora to wacha mi nie pomoże bo już nie podniosę :D

JuIo 16.05.2010 21:55

ojtam ojtam... twardym cza być nie mietkim:)

oskar_z 17.05.2010 11:11

Wczoraj przejechałem się kawałek na rezerwie, a to znaczy że kranik nie jest zasyfiony. Wygląda na to że dubel masz rację i piwko ode mnie. Pojeżdżę na RES do końca i wtedy zobaczymy czy pociągnie na ON. Poza tym zgadzam się z kolegami że "twardym cza być nie mietkim" i "trzeba tankować". Pozdrawiam i chyba w tym momencie zakończymy wątek?
Pozdrawiam


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.