Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Układ elektryczny i zapłonowy (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Świecowa zagadka (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=4742)

Wojak 04.12.2009 18:41

Świecowa zagadka
 
1 Załącznik(ów)
Wykrecalem dzis swiece zeby zalac na zime cylki olejem i oto co zobaczylem...
dwie swiece inne - przod NGK R DPR 8EA8 i tyl NGK DP 8EA9 Raczej powinny
byc obie swiece te same co ? Do tego przedna jest usyfiona ze hej...
Bede wymienial swiece wiec odrazu pytanko jakie kupic...

Artuditu 04.12.2009 19:19

DENSO x24epr-u9
Jak musisz ngk to dpr8ea9

Wojak 06.12.2009 10:59

a to ze przedna swieca byla inna moglo byc przyczyna wiekszego okopcenia ? zle spalanie mieszanki itp ?

LukaSS 06.12.2009 11:49

Tak, oznaczenia świec maja też zakodowana ich ciepłotę, znaczy wieksze lub mniejsze odprowadzanie ciepła.

daniel_87 08.12.2009 09:07

różnica w tych swiecach polegaa na tym ze wg haynesa, dpr8-ea8 powinna byc uzywana w krajach w ktorych występują wysokie temp, to ze byly takie wkręcone w zadni gar moze byc spowodowane tym ze on alwaasnie ma zawszze cieplej niz przedni.

Franz 08.12.2009 12:58

napisał Daniel
to ze byly takie wkręcone w zadni gar moze byc spowodowane tym ze on alwaasnie ma zawszze cieplej niz przedni


Chyba tak jest , ale w silnikach chłodzonych powietrzem
W chłodzonych płynem pierwszy raz słyszę :dizzy:

W związku z pierwszym postem sprawdź linki ssania.
W co trzecim sprzedawanym sprzęcie ,moto idzie na warsztat na zastałe linki.
Afra nie powinna zapalić bez ssania a kiedyś było kupę postów na forum
że jego Afra jest tak cacy - bo ssania nie potrzebuje -( tak dobrze zapala :D)

Kazmir 08.12.2009 15:53

Cytat:

Napisał Franz (Post 87751)
napisał Daniel
to ze byly takie wkręcone w zadni gar moze byc spowodowane tym ze on alwaasnie ma zawszze cieplej niz przedni


Chyba tak jest , ale w silnikach chłodzonych powietrzem
W chłodzonych płynem pierwszy raz słyszę :dizzy:

W związku z pierwszym postem sprawdź linki ssania.
W co trzecim sprzedawanym sprzęcie ,moto idzie na warsztat na zastałe linki.
Afra nie powinna zapalić bez ssania a kiedyś było kupę postów na forum
że jego Afra jest tak cacy - bo ssania nie potrzebuje -( tak dobrze zapala :D)

Taaaaaaak, a o dyszach głównych też nie słyszeliście??? po kiego grzyba wartości na tylnym cylindrze są większe ??? Dlatego, że biedula jest z tyłu i taki biedny jest - to mu dali więcej paliwka:) (nie dotyczy RD-07)

podos 09.12.2009 09:03

Cytat:

Napisał Kazmir
Dlatego, że biedula jest z tyłu i taki biedny jest - to mu dali więcej paliwka (nie dotyczy RD-07)

Oj dotyczy siódemek jak najbardziej. Wiekszosci. Tylko Szwajcarskie i Austriackie miały równe 120 na każdym garze.
Natomiast calkiem nie dotyczy modelu 7A tam sa 115 na obu garach.

rambo 09.12.2009 11:17

Cytat:

Napisał Kazmir (Post 87772)
Taaaaaaak, a o dyszach głównych też nie słyszeliście??? po kiego grzyba wartości na tylnym cylindrze są większe ??? Dlatego, że biedula jest z tyłu i taki biedny jest - to mu dali więcej paliwka:) (nie dotyczy RD-07)

Mojej dotyczy. Przód 115 tył 118 :)

motormaniak 09.12.2009 15:06

Wspomniane inne dysze główne mają za zadanie te różnice temperatury niwelować. A jesli dysze sa takie same to z tyłu iglica jest inna- np trampek. Problem z tylnym cylindrem (cylindrami ) występował od czasów wiatrem pędzonych Indianów forek , albo i wcześniej i chłodzenie cieczą do końca to nie wyeliminowało. Poniewaz całkiem spory procent ciepła np z kolektora przekazywany jest przez otoczenie - powietrze.
Wracając do afryczki - wkręć zalecane dpr8ea9 lub odpowiednik - takie same w obu garach.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.