![]() |
Znika Oliwa.
Witam wszystkich jestem świeżym posiadaczem AT i czytałem juz troche na forum o braniu oleju lecz nie do końca jestem pewien jaki zastowsować .Motor ma nawinięte ze 150 tyś napewno a poprzedni urzytkownik mimo to zalał silnik motulem 10W-40 i okazało sie po kupnie jak polatałem troche łyknął jakies 300 setki na 600 km dodam że motor nie dymi na zimno po zapaleniu i pomyślałem ze zaczne od zmiany oleju tylko jaki konkretnie czy inny półsyntetyk czy minerał z góry dziękuje za pomoc:).
|
Najtaniej będzie jak kupisz 4L bańkę oleju mineralnego 20W50 (firmy dowolnej, lecz dobrze znanej na rynku). To powinno zmniejszyć konsumpcję oleju.
ALE: skoro przy takim ubytku oleju jesteś pewien, że nie kopci, to może poszukaj wycieku? Jest to dość znaczna ilość oleju... |
To że nie dymi to zaobserwowałem na postoju rzecz jasna, motoru nie kręce wiecej jak 5500 obr. silnik jest suchy ale czy przy 120 albo w jeżdzie po lesie nie kopci to do końca nie wiem .
|
Niech zgadnę... Jak kilkakrotnie dasz na luzie gazu zwiększając obroty pod czerwone pole (no, powiedzmy tak do 6000), potem puścisz gaz tak, by obroty spadły o jakieś 2000-2500rpm i ponownie dodasz energicznie gazu to pyka niebieskim dymem?
|
Szczerze mówiąc w ten sposób nie spróbowałem rano sie dowiem w takim razie czy w tym tkwi przyczyna .
|
Pierscienie i uszczelniacze. Zalej Motula 15W50 półsyntetyk i bedziesz miał spokój, brac olej będzie, ale dużo mniej. Africi z mniejszym przebiegiem wiecej potrafią łykać. Wszystko zalezy od ekspoatacji przez 30-tu poprzednich właścicieli. No i od tego jak ja teraz eksploatujesz.Z jakim prędkosciami jezdzisz i jak go kręcisz. 1989 to nie jest nowe moto i swoje zapewne przezyło ;)
|
... i na pocieszenie dodam- i swoje jeszcze przeżyje, miejmy nadzieję
|
Znika olej
Miałeś rację Wieczny po rozgrzaniu i odkręceniu manetki motor troche puszcza dyma ale raczej czarnego niż niebieskiego :confused:
|
Czarna to niby za bogato... Najlepiej będzie jak pojedziesz na pomiar kompresji. Ale nie ma cudów - pierścienie i uszczelniacze dają o sobie znać. Powoli nadchodzi czas remontów tych starszych AT. Mojej również.
Ale nie martw się - mimo, że nie ma tu psujących się AT kilka już przeszło remont w postaci wymiany uszczelniaczy i pierścieni :). No ale stary... trójeczka warta pieniąchów na remont serca :). Jeśli ciśnienie oleju w silniku mieści się w serwisowych limitach to z czasem zrobić górę silnika i latać pięknym japońskim klasykiem:Thumbs_Up:. |
Uspokoiłeś mnie szczerze mówiąc , pojade na czsie do szpeca od moturów sprawdzi i sie zobaczy a jak narazie zmieniam olej i śmigam w las :devil: a tobie Wieczny Wielkie dzięki :beer2: .
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:08. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.