Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (http://africatwin.com.pl/index.php)
-   Rama, zawieszenia, napęd (http://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Zawieszenie, czyli dylematy czarnucha... (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2827)

Mat 17.03.2009 10:54

Zawieszenie, czyli dylematy czarnucha...
 
Jak sporo z Was już wie, muszę coś zrobić z tylnym zawieszeniem.
Najpierw padło na napinacz: jadę sam - odpuszczam, z pasażerem - napinam.

Ale pojawily się watpliwości i sugestie, żeby zacząć od wymiany sprężyny. Można zamówić sprężynę Wilbersa o konkretnej twardości (podając masę kierowcy i info czy często jeździ z pasażerem czy raczej solo).
No i kolejny dylemat: progres czy liniowa :confused:
Wygląda na to, że progres powinien się sprawdzić lepiej, ale.... Właśnie. Co, kiedy przegnę z załadunkiem i progres zamieni mi się w supertwardziela :Sarcastic:

A może kombinacja nowej sprężyny i napinacza - tylko lepiej progres czy liniowa. Już nie mogę - słyszałem gdzieś, że myślenie nie boli :mur:

Napiszcie jakie macie doświadczenia i przemyślenia w tym temacie. Wszelkie sugestie mile widziane :)

rambo 17.03.2009 11:01

Witaj Mat. Moją opinie znasz. Progresy są OK, ale w teren już mniej OK.

Zmień sprężyne na twardszą tylna i zapomnij.

Hubert, ile uzwojeń ma twój wilbers i jakiej srednicy jest drut w tym wilbersie..? :) seria ma 9 uzwojeń.

Mat 17.03.2009 11:26

Cytat:

Napisał rambo (Post 49482)
Witaj Mat. Moją opinie znasz. Progresy są OK, ale w teren już mniej OK.

Znam. To TY spowodowałeś, że moja wspaniała wydumana koncepcja legła w gruzach :mur:

Poncki 17.03.2009 12:32

To ja mam takie pytanie:

Jak powiniennem ustawić sprężynę jeśli mam 90 kg i 183 wzrostu.
Wiem, że to bardzo względna sprawa ale może ktoś ma podobne parametry.
Sprężyna jest oryginał w dobrym stanie.
W tej chwili mam za twardo i chyba troszkę za wysoko.

rambo 17.03.2009 13:08

Zbiornik z gazem, i tam pokrętło. Kręcić tą regulacją hard soft w prawo do końca.
Potem w lewo lekko by pokryły sie punkty na srubce i na obudowie.

Jak to nie da, to motek srubokręt i roskontrować kontry na amorze i dolną zrobić ze dwa obroty w lewo.

Poncki 17.03.2009 17:29

Dzięki Rambo.

Gazem już się bawiłem ale średnio widzę różnicę, a sprężyny nie ruszałem więc chcę trochę poeksperymentować.

rambo 17.03.2009 17:56

Gaz działa tylko na tych punktach, czyli trój stopniowo. Odwrotnie do wskazówek na zbiorniku. Soft w prawo (gaz zakręcony) hard w lewo (gaz odkręcony) sama sprężyna raczej tylko niżej wyżej, ale próbuj :)

Dzieju 17.03.2009 20:04

U siebie mam przody wzmacniane i powiem że na jazdę solo lub z małym ładunkiem jest przy twardo.
Dopiero przy pełnym (ok 200kg) załadowaniu zaczyna miękko pracować.

rambo 18.03.2009 01:32

Zawsze Dziejku można dać rzadszy olej i o 50ml mniej jak się robi przy progresach. Sprawdź poziom oleju dla rd03 i porównaj u siebie jak masz.

Dzieju 18.03.2009 09:14

zalałem lepkością ok 7.5
a ile oleum? oj nie pamiętam było pewnie wlane jak fabryka podaje.
Zresztą co jakiś czas muszę spuścić ciśnienie które jakoś samo się tworzy
i wtedy jest bardziej miękko.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.