![]() |
brak prądu, regler, spalone wszystkie zarowki
Witam! jestem nowy i prosze o zrozumienie i cierpliwosc ;)
opisze moj problem: wracalem z dalekiej, szybkiej trasy, nagle blysk swiatel, brak prądu i moto zgasło. Okazalo sie ze akumulator wygotowalo, zeby wrocic zalalem go woda destylowana i zlapal prad,africa odpalila ale wszystkie zarowki byly spalone, reszta OK, ruszilismy jak nagle zaczale sie kopcic z reglera i zakonczylem trase. W reglerze az wytopila sie izolacja i kostka byla przypalona i doszlo do zwarcia przewodow. i moje pytanie jest takie: czy wystarczy wymienic regler i przerobic kostke na luty i bedzie juz OK, czy cos z cewkami, alternatorem a moze i wiecej? |
u mnie było podobnie, tylko bez przepalenia sie żarówek
wymienic regler, ale przejrzec clą instalacje trzeba coby odrazu sie drugi nie spalil fachowcy od elektryki niech sie wypowiedzą wiecej bo ja średnio elektryczny jestem :) |
u mnie też doszło do wybuchu reglera, po wymianie OK
|
miejmy nadzieje ze to bedzie tylko regler, czekam na dalsze opinie ;)
|
afri to nie golf dwa :), jednym padniety regler przeładowuje innym niedoładowuje AQ. loteria. wymien, zalutuj wsuwki i wio :)
|
jesli ktos ma jeszcze jakies rady prosze pisac ;P
|
Jeśli nie jesteś pewny czy alternator w porządku sprawdź rezystancję uzwojeń lub odpal bez reglera i zmierz napięcie wychodzące z alternatora wartości są w manualu i chyba w jakimś wątku "prądowym"
|
:smoking:http://www.reisetwin.de/spannung.htm
może ci się przyda tu masz pokazane jak regel podpasic od vt500 np. http://www.motoallegro.pl/item448783...cia_honda.html |
otworzyłem dekiel od alternatora zeby zobaczyc w jakim stanie jest uzwojenie i okazalo sie, ze izolacja 3/4 cewek jest ciemno brązowa, pozostale sa jasne, czy to oznaka uszkodzenia po wyzej opisanym problemie??
Do tego jeszcze jest troche oleju pod deklem, co z tym wszystkim robic? dodam ze kostka regulatora tak sie przepalila ze doszlo do polaczenia 3zoltych kabli i czy to moglo spowodowac uszkodzenie alternatora? jaka opornosć powinien miec alternator? |
Jak są ciemniejsze to może się tylko przypaliły.Połączenie trzech żółtych mogło spowodować uszkodzenie stojanu ale nie musiało.
Rezystancja .... , już nie pamiętam dokładnie ale chyba coś ok 1,6 oma mierzone dobrym miernikiem. Ale po co ci rezystancja , sprawdź czy nie ma przejścia do masy motocykla , odpal silnik i sprawdź napięcia , jak będą wszystkie równe to ok , jak będzie inaczej to masz uszkodzony stojan generatora . |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:55. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.