![]() |
Kontrolki rezerwy RD04
Witam.
Jako, że dopiero obwąchujemy się z moją Afryczką, postanowiłem wypróbować zasadę i poprawność działania układu informującego o ilości paliwa w baku. Za poradą z forum zamknąłem prawy kranik traktując go jako żelazną rezerwę i po zatankowaniu do pełna jeździłem w celu zapalenia się najpierw żółtej, a później czerwonej kontrolki. Na forum wyczytałem, że znajdujące się w RD04 kontrolki rezerwy paliwa mają czujniki umieszczone w lewej części baku, czyli aktywuje je zejście paliwa w takiej konfiguracji jakiej miałem (lewy otwarty, prawy zamknięty) Po około 230 km zapaliła się żółta kontrolka - czyli ok. Ale po przejechaniu 350 km, moto zaczęło zwalniać aż w końcu zostałem zmuszony do zwiedzania przystanku PKS w jakimś Cipciburgu. Po otwarciu prawego kranika motocykl po paru cyklach kręcenia odpalił, ale martwi mnie brak czerwonej kontrolki. Dodam tylko, że czerwona kontrolka zapala się po przekręceniu kluczyków razem z pozostałymi czyli żarówka oki Czy czerwona kontrolka nie jest czasem na prawej części? Jeżeli nie, to czeka mnie randka z Afripedią i wymontowanie czujki od kontrolki. |
Ja tam się na RD04 nie znam, ale czerwona kontrolka to chyba od ciśnienia oleju jest :D
|
Ta z napisem OIL tak
ta z napisem fuel chyba nie :) |
No w siódemce nie ma takich bajerów, ale się dokształciłem przynajmniej :D
Zdrowia! |
CzarnyEZG , porady zostawiania sobie awaryjnej rezerwy w prawej cześci zbiornika raczej nie uważam za sensowną. No może gdzieś na pustkowiu ..... tylko czy te 1.5 litra robi rożnicę? Zawsze można w butelce te 1.5 litra wozić ;)
Do kontroli paliwa służą dwie kontrolki ( ok 8.5 i ok 5.5 ltr) no chyba że nie masz do nich zaufania , to wtedy je skasuj i zamontuj kranik z rezerwą. Obydwie kontrolki są po lewej stronie. Skoro ci czerwona nie działa to eksperymentalnie zamień kable miedzy czujnikami i się dowiesz czy to na pewno kwestia samego czujnika a nie okablowania. Na forum masz instrukcję jak to naprawić za jakieś 10zł. |
Po zalaniu do pełna pod sam korek pierwsza pomarańczowa kontrolka zapala sie po 300 km a druga czerwona po 340-350 km. Po asfalcie przy małych dziennych przebiegach.
|
Bicio - mniej bajerów mniej do psucia :) Zdrowia :)
Dzieju - ja dzięki zamknięciu prawego kranika dziś dojechałem a nie dopchałem Afrykę do stacji. 1,5 litra wystarcza na przejechanie około 20 km - w polskich warunkach często to wystarczy. A wożenie tego w butelce? A jak z redbullem pomylę ;) to mi dopiero doda skrzydeł :) Poza tym tak jak piszę dopiero się obwąchujemy a jak widać moim kontrolkom ufać można w 50% koles_02 - poruszasz inny temat - czyli spalanie. Mojej wyszło 6,8 litra na 100 km przy jeździe trasa, troche lekkiego terenu i trochę miasta. W dwie osoby. Jak będzie mniej offu, to będzie inaczej. Tak samo, jak będzie jedna osoba, cieplej itd... Wiesz - chcę, żeby te kontrolki były sprawne, bo wtedy różnica w spalaniu wynikająca z powyższych zmiennych nie będzie mnie bolała. |
Obydwie kontrolki masz po lewej stronie.
Jeżeli spalanie masz ~7l to kilometry się zgadzają - w sensie czas zapalenia zółtej i czas zapalenia końca paliwa. Najprościej to spuść paliwo z baku i zobacz czy się dwie kontrolki zapalą... |
No właśnie czerwona nie działa :)
Dzieju poddał dobry pomysł - zacznę od spuszczenia wahy i zamienienia przewodów - to mi odpowie na pytanie czy nie działa czujka od czerwonej, czy problem z kablami. (żarówka jest dobra) A właśnie - przypomniało mi się. Jak jechałem na żółtej rezerwie, to po zgaszeniu i ponownym odpaleniu motocykla, rezerwa zapalała się z parudziesięcio sekundowym opóźnieniem i najpierw tylko się żarzyła. Czy to normalne? |
Tez tak mam.
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:40. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.