![]() |
opony do lekkiego enduro
Hej.
Szukam opinii (bo pierwszy raz kupuję) na temat opon do lekkiego enduro, a konkretnie do XR400. Wielu ma tu drugie lekkie moto obok "kloca", więc może doradzić. Rozmiar - stawiam na 120/90-18 Teren - piaski i błoto głównie, na czarne planuje wyjeżdżać sporadycznie Marka - waham się pomiędzy Michelin ac10 - (świetna cena), a Michelin Cross Compeptition s12 - (może warto dopłacić 60zł) Jestem otwarty na propozycję z innych firm ;) Na tą chwilę potrzebuję tylną, ale o przednich też posłucham rad. |
Na ac 10 jeździłem. Fajna poprawną opona jabym brał tańsza :)
|
Tylko słyszałem że crosscompetition nie mająca homologacji na drogę ma dużo więcej mięsa i na dłużej wystarcza - próbuje to zweryfikować :)
|
Jeśli będziesz jeździł po miękkim bierz to co ma mniejsze kostki i rzadziej , lepiej trzyma ale szybciej schodzi masz lekki motocykl to możesz kombinować. :)
|
Przód Michelin Enduro Comp IV, tył Michelin S12 XC.
Przy takim zestawie opony na pewno nie będą Cię ograniczać... |
Z tych, co jezdzilem, to na tyl S12(super trakcja, warto doplacic)
Przod HP4 ,a jak bardziej budzetowo to D952 |
Jak pisałem - głównie miękkie polne drogi, kopny piasek, błoto. Asfalt jak najmniej - dalej od domu biorę na przyczepkę. Góry nie wykluczone. Budżet - to nie trampek do wożenia dupy więc ma być dobre a nie najtańsze.
Trakcja, aczkolwiek nie chcę kupować nowej równie często jak oleju :) |
Metzeler six days , jeżdżę od kilku lat na nim i nie mam powodów do zmiany na inne , robi dobrze w każdych warunkach i nawierzchni .
|
Cytat:
Co lepsze że sam Jego EXC 525 jezdziłem na obu oponach i faktycznie ten metzeler to porażka,a w szczególności na mokrym i w błocie podjazdy czy jazda w paplawce kończyła sie zagrzebaniem motoru,tam gdzie ja wjeżdzałem na lekko duchu to on sie meczył bo motor nie dawał rady przebrnąć choć maleńkiego błota. Pozaty schodził dosłownie w oczach,niezbyt znana firma Motoz okazała sie na całej lini lepsza,teraz jedzie EXC po góreczki i w błotku Chodzi mianowicie o ten model 140/80/18 http://www.totalmotorcycle.com/photo...ixDaysRear.gif co do innych świetna oponą na tył jest Pirelli Scorpion MX ale to opona na tor,ma mniejszą żywotność ale doskonale robi w każdych warunkach. szukając opony uniwersalnej na warunki jakie podałeś to celował bym w Dunlop MX51 Geomax To opona na wszystkie podłoża i z trwałością wiekszą niż michelin AC 10. http://imagehost.vendio.com/a/244103...ar_Tire_--.jpg Ja zakupiłem na przód Dunlop MX31 Geomax ale to opona typowo błotna A na tył MX51 Geomax MX 31 błotne po lewej http://www.dirtrider.com/files/2009/...47-460x276.jpg |
Kostki są na tyle tanie i na tyle często się je wymienia, że każdy może sobie sam wyrobić zdanie. ;)
S12 miałem z przodu, całkiem fajna guma, nie gubiła kostek jak pirelli scropion xc. :) Teraz ujeżdżam MT21 i też daje radę, ale jest bardziej uniwersalna, czyt.mniej terenowa. Na ten sezon kupiłem (dzięki Hubi :)) ac10 na przód i Scorpiona MidHard na tył, potestujemy, zobaczymy. :) PS. u Huberta różnica między ac10 a s12 wynosi całe 25zł. ;) |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:57. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.