Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Inne tematy

Inne tematy Motocyklowo

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 17.05.2024, 05:30   #111
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,442
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 3 tygodni 4 dni 21 godz 25 min 40 s
Domyślnie

Jeździłem na takich filtrach , stosowałem gąbkę z filtra powietrza małego Citroena, nie wiem czy jeszcze dostępna.
Do tego oczywiście psikadło do filtrów gąbkowych.
Co do skuteczności oczyszczania powietrza to zdecydowanie papierowy na pierwszym miejscu , potem gąbkowy całkiem dobrze sobie poradził a K&N to filtruje raczej tylko napisem na pudełku bo powietrze to mało co.
Miałem zdjęcia z testów , zamieściłem niektóre tu na forum , ale to było dawno.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.05.2024, 07:39   #112
majo
 
majo's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: 816 Dorohusk
Posty: 4,430
Motocykl: XRV 650:)
majo jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 tydzień 3 dni 17 godz 52 min 32 s
Domyślnie

Może uda Ci się to odgrzebać Dzieju? Cenne informacje.
__________________
RD 03 TO NAJSTARSZA AFRYKA... MOTOR MARKA

XRV 650 THE LAST TRUE DUAL SPORT BIKE ON EARTH

http://www.youtube.com/watch?v=fnEHAjt_XPw
majo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.05.2024, 08:29   #113
chomik

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,552
Motocykl: nie mam AT jeszcze
chomik jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 20 godz 46 min 40 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
a K&N to filtruje raczej tylko napisem na pudełku bo powietrze to mało co.
A to mnie zaciekawiłeś, mam K&N w AT od 17 lat a wcześniej miałem w CBR1100XX parę lat i wszystko było git. Przejechałem na obecnym KN naprawdę sporo i nie zaobserwowałem syfu nigdzie a oleju AT ciągle nie bierze. Skąd takie wnioski? Czy może to specyfika KN do RD03?
chomik jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.05.2024, 12:25   #114
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,442
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 3 tygodni 4 dni 21 godz 25 min 40 s
Domyślnie

Wnioski na podstawie wyłapanego brudu za filtrem.
To że nie widać co przelatuje nie oznacza że możemy być pewni filtracji.
Trafiłem też papierowe żółte, jakaś seria, co to zapchały się całkowicie po ok 1000 km i 1800 km.
Hilfo mają papier ciemno czerwony a tamten był jasno żółty.
Przy okazji jak ktoś parkuje/zimuje w dużej wilgotności to filterek na zimę do domu w suche.
Papier lubi się napić i puchnąc zatykając pory, to samo z przedmuchiwaniem.
Delikatnie bo można pozamykać dziurki przelotowe.
Nie pamiętam kto ale ktoś z FAT z K&N po powrocie z Afrykańskiego kontynentu wygrzebał z gaźników dwie łyżeczki piasku. Ciekawe którędy się się dostał
Ale każdy robi jak uważa.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.05.2024, 12:34   #115
Emek
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
 
Emek's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Aug 2015
Miasto: Scyzortown
Posty: 10,878
Motocykl: No Afrika anymore
Emek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 6 miesiące 4 dni 16 godz 32 min 19 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał chomik Zobacz post
A to mnie zaciekawiłeś, mam K&N w AT od 17 lat a wcześniej miałem w CBR1100XX parę lat i wszystko było git. Przejechałem na obecnym KN naprawdę sporo i nie zaobserwowałem syfu nigdzie a oleju AT ciągle nie bierze. Skąd takie wnioski? Czy może to specyfika KN do RD03?
Sprawdzałeś jak wyglądają tłoki i gładzie cylindrów? Widziałem 2 krotnie "efekty" pracy na filtrach K&N. Mniej więcej tak to wyglądało.
Emek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.05.2024, 12:40   #116
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,442
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 3 tygodni 4 dni 21 godz 25 min 40 s
Domyślnie

Ale reklamy piszą że to takie cudowne .
Na tor gdzie liczy się każda sekunda może i tak , gdzie silnik rozbierają po każdym wyścigu.
Ale na ulicę, szuter czy piachy ?
Co kto lubi.
Ale spokojnie patyki czy większe kamyki to zatrzyma :-)
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.05.2024, 13:36   #117
chomik

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,552
Motocykl: nie mam AT jeszcze
chomik jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 20 godz 46 min 40 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Emek Zobacz post
Sprawdzałeś jak wyglądają tłoki i gładzie cylindrów? Widziałem 2 krotnie "efekty" pracy na filtrach K&N. Mniej więcej tak to wyglądało.
Nie no nie sprawdzałem. Oleju nie bierze, mam moc normalną, to nie zaglądałem i przejechała cały kontynent afrykański i nic łyżeczką nie wygrzebywałem.... i tak już 17 lat i będzie ponad 100k km. No to mnie nastraszyliście.
chomik jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.05.2024, 13:39   #118
CzarnyEZG
 
CzarnyEZG's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2013
Posty: 2,541
Motocykl: RD04
CzarnyEZG jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 22 godz 20 min 40 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Ale reklamy piszą że to takie cudowne .
Na tor gdzie liczy się każda sekunda może i tak , gdzie silnik rozbierają po każdym wyścigu.
Ale na ulicę, szuter czy piachy ?
Co kto lubi.
Ale spokojnie patyki czy większe kamyki to zatrzyma :-)
Zauważ, że w reklamach zawsze jest porównanie jak doskonale filtruje w stosunku do innych wynalazków z pianki, mchu, paproci, nici pajęczych czy łez dziewicy.

Nigdy nie ma porównania filtrowania do papierowych wkładów. Ciekawe dlaczego

Są za to prawie zawsze porównania do papierowych jeżeli chodzi o opory przepływu
__________________
www.kolejnydzienmija.pl

2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym
2015: Veni Vidi Wypici
2016: Muflon na latającym gobelinie
2017: Garbaty Jednorożec
2018: Czarny Jaszczomp
2019: Rodzina 50ccm plus
2020: Żółwik Tuptuś
2021: Chiński Syndrom
2022: Nie lubię zapierdalać
2023: Statek bezpieczny jest w porcie,
ale nie od tego są statki
2024: Uwaga bo ja fruwam
CzarnyEZG jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.05.2024, 13:40   #119
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock
Posty: 4,562
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 14 godz 56 min 27 s
Domyślnie

Dlatego ja chcę w mojej z czasem zrobić separator cyklonowy na dolocie. Nie wiem czy pójdę w stronę potrójnego układu jak w przemysłowej Hondzie czy dwa centralne "śmigła" na wejściu jak jest w przypadku Mikasy czy Wackera.

Prawda jest taka, że w przypadku przemysłowych silników, szczególnie zagęszczarki czy skoczki one NIE ZNAJĄ czystej pracy i tumany kurzu jest ich naturalnym środowiskiem. Systemy z cyklonowym separatorem jest naprawdę skuteczny. Owszem, główną zaletą jest separacja cięższych frakcji, ale widzę jak to działa na każdym przeglądzie tam gdzie jest cyklon a gdzie jest standardowy filtr.
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.05.2024, 13:41   #120
Babel
 
Babel's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,765
Motocykl: Pomarańczowy
Babel jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 godz 16 min 33 s
Domyślnie

Ja KN filtr powietrza miałem w VFR 750 - olej zawsze był czyściutki, zero brania mimo kręcenia pod czerwone pole.
Motocykl miał ok 80 tys km na liczniku, podejrzewam że KN był tam od nowości ( bo motocykl z USA i założone Dynojety)
Ale to motocykl szosowy
Co do samego filtra KN - sam bym tego nie założył nigdy do innego motocykla jak motocykl szosowy choć i tu nie koniecznie (VFR go miała i miała dynojety - bałem sie że papierowym będzie sie zalewwac np).

Jak bierzesz filtr KN i patrzysz przez niego pod światło to ten filtr ma same dziury :P .... i nie wiem jak on filtruje może muchy i tylko te większe

I jeszcze zrobię edit - dla mnie filtr powietrza to jedna z wazniejszych rzeczy jakie wpływają na stan zużycia silnika.
Obecnie mam KTM 890 ADV R a ponieważ tak się złożyło że większośc czasu latam off to mam :
- gąbkowy filtr powietrza Unifilter - cos takiego
https://www.touratech.pl/unifilter-m...QaAuL_EALw_wcB
-prócz filtra jest prefiltr Twin Air ( oferowany przez KTM SKLEP) - ostatnio sucho jest i tak to wyglądało po 300 km offu, gdzie głownie jechałem pierwszy, lub sam
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg twin.jpg (106.4 KB, 5 wyświetleń)
Babel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Skradzione Motocykle - wątek zbiorczy. jorge Inne tematy 74 04.05.2023 19:37
Praca dla Afrykańczyka - wątek zbiorczy. jorge Wszystko dla Afrykańczyka 15 23.06.2021 07:40
Tanie loty - wątek zbiorczy zombi Przygotowania do wyjazdów 91 24.05.2017 22:39


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.