Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Husqvarna 701

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 15.10.2023, 16:06   #1
rrolek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: a raczej wieś
Posty: 1,346
Motocykl: z lekkim adhd
rrolek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 9 godz 57 min 22 s
Domyślnie

Tak sobie ex Wojtkuuuową szykuję pod siebie i po łbie chodzi mi taki pipek mający niby przesztywnic chłodnice: https://gmoto.pl/oslona-chlodnicy-hu...p,2984182.html (przykład, nie reklama)
Używa ktoś? Zylek, ty masz oryginał z ozilandu bodajże. I truniejsze pytanie do tych co z zamontowanym takim lub podobnym szpejem klepali gleby: działa?
I jeszcze pytanko o extra osłony pod silnik. Kiedyś, komuś uratowała kratery/kapy? Może pościej i bez złudzeń jeno wywiercić w oryginale otwory by nie wyplyniete błoto nie dociążalo i tak nie lekkiego motorka i chasać?
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie.
rrolek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.10.2023, 20:56   #2
zylek
 
zylek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Helvetia (BL)
Posty: 466
Motocykl: CRF1000L, H701 E, betinka 300RE, Tryplak 765
Przebieg: 43kkm +
zylek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 6 dni 13 godz 29 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rrolek Zobacz post
Tak sobie ex Wojtkuuuową szykuję pod siebie i po łbie chodzi mi taki pipek mający niby przesztywnic chłodnice: https://gmoto.pl/oslona-chlodnicy-hu...p,2984182.html (przykład, nie reklama)
Używa ktoś? Zylek, ty masz oryginał z ozilandu bodajże. I truniejsze pytanie do tych co z zamontowanym takim lub podobnym szpejem klepali gleby: działa?
I jeszcze pytanko o extra osłony pod silnik. Kiedyś, komuś uratowała kratery/kapy? Może pościej i bez złudzeń jeno wywiercić w oryginale otwory by nie wyplyniete błoto nie dociążalo i tak nie lekkiego motorka i chasać?
Osłona działa. To z gmoto wygląda na zbyt pociętą na wspornikach bocznych, za delikatne będzie na mój gust. To od KTM fajnie wygląda, jestem ciekawy jak materiał. Te od kangurów są z grubej blachy zrobione, nie wiem 3mm może!? Dzięki temu sztywne i zdejmują obciążenie z chłodnicy.

Płyta pod silnik tylko plastikowa jak dla mnie, jak AXP, zachodzącą na boki i osłaniająca kiwaczkę. Pomaga chronić kartery i dźwignie. Kolega z Krk zrobił dla siebie i znajomych podobną do AXP. Jak ktoś zainteresowany to mogę zapytać czy by zrobił więcej i jaka cena.
zylek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.12.2023, 20:55   #3
rrolek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: a raczej wieś
Posty: 1,346
Motocykl: z lekkim adhd
rrolek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 9 godz 57 min 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zylek Zobacz post
....Kolega z Krk zrobił dla siebie i znajomych podobną do AXP. Jak ktoś zainteresowany to mogę zapytać czy by zrobił więcej i jaka cena.
A może kolega z Krakowa udostępnił by lub odsprzedał wektorówki?
Mam wrażenie, że chyba wszystkie dostępne na rynku są bardzo odsunięte od kraterów i generalnie zrobione najtaniej jak to możliwe.
Mam jakieś swoje przemyślenia i pomysły, coś tam będę dłubał.
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie.
rrolek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.12.2023, 22:51   #4
zylek
 
zylek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Helvetia (BL)
Posty: 466
Motocykl: CRF1000L, H701 E, betinka 300RE, Tryplak 765
Przebieg: 43kkm +
zylek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 6 dni 13 godz 29 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rrolek Zobacz post
A może kolega z Krakowa udostępnił by lub odsprzedał wektorówki?
Mam wrażenie, że chyba wszystkie dostępne na rynku są bardzo odsunięte od kraterów i generalnie zrobione najtaniej jak to możliwe.
Mam jakieś swoje przemyślenia i pomysły, coś tam będę dłubał.
Jak wydłubierz to się pochwal. Projekt to jedno, a gięcie i spawanie HDPE to drugie. Moim zdaniem odsunięcie od silnika wynika z łączenia karterów , które ma wargę i wystawione śruby. Dodatkowo, musisz mieć miejsce na to żeby to pracowało. AXP i ori jest zamocowane na sztywno tylko od przodu. Tył w AXP wchodzi takim hakiem na ramę, ori w dziury montażowe w stelażu podnóżków, dzięki czemu nie ma naprężeń, jak się odkształca. A jak się już odkształci, to kartery mają zaprojektowane miejsca gdzie opiera się płyta ori i w tych miejscach, moim zdaniem, musi się podeprzeć akcesoryjna. HDPE po odkształceniu na zimno praktycznie wróci do swojej pierwotnej formy, a aluminium jak się odkształci, to ciągnie za śruby i się rwie. Dlatego pisałem tylko plastikowa moim zdaniem. Tu nie ma sanek, więc to będzie pracować.
Jak chcesz poprawiać, to lepiej zacząć od tektury i drewna, niż od poprawiania czyjegoś projektu, ale zapytam. No chyba że masz dostęp do dokładnego skanera 3d, co zrobi model silnika/ramy. Wtedy pewnie można w CAD zacząć.

Ostatnio edytowane przez zylek : 16.12.2023 o 11:22
zylek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
[FAQ] Modyfikacje i ulepszenia by Kazmir podos Regularne czynności serwisowe 11 03.12.2008 22:24


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.