28.09.2022, 21:25 | #11 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Germany
Posty: 5,924
Motocykl: CRF1000D+Cegla+Czelendz
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 17 godz 39 min 28 s
|
Dzieki Ex za prace. Sensowne i ciekawe wnioski zwlaszcza po komentarzach kolegow. Serio byście wrocili i dlaczego do 1000? Ja w mojej wymienilem tylko sprezyne bo waze troche i moto z kond...na zrobilo sie fajne. Potem weszly modele 2018 i teraz 1100 i troche sie pogubilem. Jednak nie dalem sie zwariowac i pozostalem przy swojej dct 2016. Skad u was chec jazdy na 1000 niz 1100?
|
28.09.2022, 21:55 | #12 |
Ja na 1000 zrobiłem 75000, na 1100 ATAS 26000 i jeżdżę dalej. Zmieniłem trochę sposób użytkowania, głównie asfalty czasem zjadę na szuter albo na kamole w Czarnogórze ale więcej plusów widzę w nowym. Przynajmniej dla mnie.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
__________________
Pozdrawiam, łajza na Crf110 |
|
28.09.2022, 22:29 | #13 |
Zarejestrowany: Sep 2017
Miasto: Kostrzyn nad Odrą
Posty: 315
Motocykl: CRF1100
Online: 2 tygodni 4 dni 12 godz 16 min 7 s
|
Ja 1000 zrobiłem 12000km w manualu, 1100 DCT 16000km i na pewno nie wrócę do 1000 i do manuala . A Madafakinges to się starzeje ot co
__________________
Tylko OFF!!! |
28.09.2022, 22:53 | #14 |
Zarejestrowany: Jul 2009
Miasto: Szczecin
Posty: 2,986
Motocykl: CRF1100
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 7 godz 44 min 4 s
|
ja zrobiłem ok 50 TYS crf1000 DCT, z 5 tyś crf1000 ATAS w manualu, i teraz latam już crf1100 ATAS z DCT. i tak sobie myślę że tak już.zostanie na jakiś.czas napewno..
__________________
Super Lekkie Enduro (950 SE), do tego ROGAL i już jest fajnie.. |
28.09.2022, 23:18 | #15 |
Obie miałem DCT.
1. 1100 jest zdecydowanie żwawsza, narowista, bardziej asfaltowa, co mnie rozczarowało. Innym może się podobać. Ja szukałem czegoś innego. W 1000 byłem w stanie tak operować gazem przy prędkości manewrowej jakbym jechał na półsprzęgle kilka km/h. W 1100 bez szans - albo luz (bez napędu), albo ogień. Czy to silnik czy samo DCT czy linka vs kabelek, tego nie wiem. Wiem, że 1000 była bardziej precyzyjna w jeździe manewrowej z minimalną prędkością. 2. DCT w 1100 IMHO gorzej dobiera biegi w off i w zakrętach pomimo tego, że ma IMU i rzekomo bierze pod uwagę kąty pochylenia moto. Częściej zdarzało jej się zmienić bieg w nieoczekiwanym momencie niż w 1000. Same zmiany biegów były też mniej płynne niż w 1000. Może to kwestia egzemplarza albo softu, ale DCT w 1000 łatwiej mi się kontrolowało niż w 1100. 3. Nie jeździłem pojazdem o gorszej ergonomii obsługi niż 1100 (guzikologia, ekrany, tryby kontroli trakcji, reakcji manetki, tryby DCT, ABS etc). Już w 1000 było tak sobie, ale 1100 to ekstremum. Po przeciwnej stronie skali są Aprilia Tuareg i Triumph (Tiger, Scrambler), gdzie ustawienie tych samych parametrów wymaga 2-3 kliknięć zamiast 10. A już Tuareg to chyba jedyny współczesny sprzęt pozwalający na zmianę trybów w trakcie jazdy i bez resetu po wyłączeniu zapłonu. Nie porównuję do oto co trybów nie mają (jak T7 😀. 4. To co mi przypasiło w 1100 vs 1000 to: tempomat, niższa i węższa kanapa i może ciut lepiej zestrojony zawias fabryczny. To wszystko subiektywne oczywiście, ale jakby ktoś miał 1000 DCT w dobrym stanie to oddałbym Scrama 1200 + CRF300L. Za dopłatą 😀. Zdrowia |
|
29.09.2022, 09:14 | #16 |
Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Wawa
Posty: 426
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 73000
Online: 1 tydzień 3 dni 23 godz 10 min 54 s
|
|
29.09.2022, 10:38 | #17 |
Głównym powodem powrotu na crf1000 jest to, że po prostu lepiej się prowadzi.
Łatwiej skręca, nie jest nerwowa w zakrecie, i po prostu wrzyna się w zakręt. Wydaje mi się, że 1100 zrobili bardziej stabilną, przez co straciła genialne prowadzenie. 1000 wyjeżdżając z podwórka schodzę na kolano w 1100 nie udało mi się pozamykać opon. Silnik w 1100 to silnik z KTM z wyszystkimi tego + i - Mocy w uj, na 2.biedu staje do pionu z gazu, wkręca się na obroty jak szalona, odczuwalnie ma 30koni więcej, a nie 7 tak jak podaje producent. Przy okazji tej zmiany grzeje po nogach jak KTM, w upale był to dla mnie duży problem w mieście. Rolgaz na kabelek nie działa tak jak rolgaz na linke, 0-1 gazem powoduje minimalne opóźnienie, co mnie wkurwia, może być to też kwestia mapy, czy tam innego euro5 co powoduje, że moto staje się nerwowe, co w połączeniu z większą mocą daje nam KTM a nie afrykę. Skrzynia 1100 pracowała gorzej niż w moim pierwszej i aktualnej 1000, może to jest kwestia egzemplaża. Dźwięk silnika; Po pierwsze tłumik, który zmieniłem na akrapa i było lux, ale dźwięk mechaniczny z silnika to znów bardziej KTM niż hąda. Wyświetlacz i obsługę przemilczę bo to jakiś ponury żart. Żeby nie było 1100 wygląda obłędnie, standardowa jest lżejsza, mocniejsza i przy zapierdalaniu mniej pali niż 1000, ma genialną elektronika TC i ABS działa tak, że o tylko świecąca kontrolka na wyświetlaczu informuje mnie, że zadziałał. W 1000 mam wyciągnięty bezpiecznik od ABS i dzięki temu nie mam tc ani abs, które więcej przeszkadzają niż pomagają. Podsumowując Jazda na 1000 to mega relax silnik jest łagodny, podwozie komfortowe pozycja dla mnie idealna, szybka jazda w zakrętach przychodzi łatwo dzięki temu przebiegi dzienne 700 nie są problemem, brzmi obłędnie, czego chcieć więcej? 1000 to taka nowa xrv750 kto jeździł, wie o co chodzi i 1000 daje taki sam flow. Hąda chciała zrobić zapierdalacza z 1100. A jak chciałbym mieć zapierdalacza to po prostu kupiłbym KTM. 1100 to chyba jeden z dwóch z chyba 16 motocykli, które miałem i szczerze go nie lubiłem.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
|
29.09.2022, 10:50 | #18 | |
Zarejestrowany: Jul 2009
Miasto: Szczecin
Posty: 2,986
Motocykl: CRF1100
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 7 godz 44 min 4 s
|
Cytat:
no ale może to wszystko kwestia odczuć..
__________________
Super Lekkie Enduro (950 SE), do tego ROGAL i już jest fajnie.. |
|
29.09.2022, 10:54 | #19 |
Moja dupa mi to dyktowała.
A z czym się nie zgadzasz?
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
|
29.09.2022, 11:42 | #20 |
Zarejestrowany: Jul 2009
Miasto: Szczecin
Posty: 2,986
Motocykl: CRF1100
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 7 godz 44 min 4 s
|
nie wydaje mi się aby 1000 prowadziła by się.lepiej, a wręcz bym powiedział że jeżeli już ustawiać przewagi to na rzecz 1100 bo jest lżejsza. może to była kwestii jedynie pozycji dla Ciebie, niższe/wyższe siodło może wiele zmienić, inaczej ustawiona kierownica
co do skrzyni to się.nie wypowiem bo miałem DCT i mam teraz DCT i ta napewno jest bardziej dopracowana.. nooo z tym silnikiem w 1100 jak w KTMie to się.absolutnie nie zgodzę.. fakt silnik w 1000 brzmi lepiej.. jest bardziej miękki..ospały ale znów ten w 1100 nie jest jakimś demonem, idzie przyjemniej.. i to bym pozostawił na plus.. i plusem według mnie .. jeżeli ktoś nie zmienia wydechów jest org. układ kolektora i tłumika w 1100.. tam jest porostu ciszej... i to jest mega odczuwalne na dłuższych trasach.. a grzeje no coś tam grzeje bo masz po prawej stronie bulę na kolektorze.. ale nie mam z tym żadnych problmów jakoś specjalnie nawet w mieście ono i ta obsługa.. no fakt nie jest jakaś super.. Ale w modelu po liftowim też już.było słabo.. i osobiście tryby jazdy tutaj przełącza się.lepiej.. informacji na ekranie masz więcej.. a android auto też jest spoko..
__________________
Super Lekkie Enduro (950 SE), do tego ROGAL i już jest fajnie.. |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Jaka jest różnica w stelażach między Africa Twin 21 a Adventure Sport 21 | Majster315 | Gadżety / wyposażenie | 1 | 27.05.2022 08:27 |
CRF Adventure Sport 2019 - owiewka bok | terrano@poczta.onet.pl | Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki | 3 | 02.04.2021 11:55 |
Ile da sie obnizyc siedzenie w Adventure Sport 2018 | Radek Krakow | Wszystko dla Afryki | 11 | 15.11.2018 16:58 |
Nowe kapcie dual sport: Sidi Gore Adventure (?). | zagon | Archiwum | 98 | 15.12.2012 13:39 |