|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
25.02.2015, 22:25 | #1 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Posty: 29
Motocykl: Vstrom650"xt"
Online: 13 godz 35 min 6 s
|
k60 scout - inne alternatywy
witam,
chciałbym poprosić o pomoc w wyborze opon szosowo-terenowych do motocykla turystycznego z opcją zjazdu czasami na szutry. Aktualnie używam V-stroma 650, w przeszłości miałem do niego fabryczne op. szosowe Bridgestone TrailWing 152 i Metzeler Tourance, na asfalcie super, żywotność super, poza asfaltem ślizgają się. Kolejne opony chciałem z nieco większym bieżnikiem niż Tourance, bo lubię sobie czasami pojeździć po lasach czy polach. V-strom to jednak enduro nie jest, żeby trochę zrównoważyć jego niedobory założyłem mu Heidenau k60 Scout na oba koła. Poprawa w terenie odczuwalna od razu, i to znacznie, na asfalcie też ok. Nowością dla mnie są wibracje - zwłaszcza przedniego koła i hałas, chyba też głównie przód. Motorek jedzie niedługo do Turcji/Gruzji/Armenii, z pasażerką i bagażem jakichś wielkich enduro tras nie zaliczę, ale jeśli będzie okazja gdzieś tam na szuter też chciałbym wjechać. Z drugiej strony cały dojazd i powrót to asfalty. W dalszych planach Albania i okolice, już solo i z zaliczeniem wszystkiego co tam należy zaliczyc. Mam 3 opcje i trochę dylemat która byłaby najlepsza: - zamienić obie opony na coś troche łagodniejszego w stylu TKC70 http://www.ridermagazine.com/wp-cont...TKC-70-Low.jpg , Continental Escape, Michelin Sirac itp. - zmiana tylko przodu na coś "nie hałasującego" - znacie jakieś takie opony bieżnikowane? - nic nie zmieniać, przyzwyczaić się do wibracji i hałasu Ostatnio edytowane przez TDM900 : 28.02.2015 o 16:30 |
25.02.2015, 22:30 | #2 |
Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Bialystok I Akalice
Posty: 1,729
Motocykl: AT RD07a; XR600R
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 11 godz 27 min 34 s
|
Metzeler Enduro Sahara
|
25.02.2015, 22:37 | #3 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Kraków/Brzozów/Gdańsk/Zabrze
Posty: 2,966
Motocykl: RD07a/1190r
Online: 11 miesiące 6 dni 7 godz 55 min 44 s
|
Zamiana K60 na, w sumie podobne Sahary raczej nie ma większego sensu. Poza tym Sahary wcale nie są ciche, wg mnie były głośniejsze niż zestaw afrykański.
|
25.02.2015, 22:44 | #4 |
Zarejestrowany: Mar 2013
Miasto: Bielsko-Biała
Posty: 1,290
Motocykl: zJAWA 350 TS
Online: 5 miesiące 2 dni 12 godz 16 min 39 s
|
A ja się nie zgodzę. Co prawda w TA miałem oba zestawy i głośniejszy był tkc80+09.
Do tego sahara o niebo lepiej na mokrym robiła. W piasku i szutrze szła bardzo poprawnie - po błocie nie wypowiem się. Wg mnie akurat sahara do dobra guma.
__________________
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas Nie piję alkoholu skażonego....akcyzą. |
25.02.2015, 22:46 | #5 |
Zarejestrowany: Jan 2014
Miasto: Rz-ów
Posty: 649
Motocykl: RD07
Online: 3 tygodni 2 dni 14 godz 42 min 51 s
|
A np. opcja: Na dojazd coś szosowego, natomiast coś terenowego wysłać do kogoś w Turcji lub Armernii i zmienić na miejscu? Ciężko chyba znaleźć coś bardziej 50/50 jak k60 czy TKC80.
|
25.02.2015, 22:48 | #6 |
Zarejestrowany: Mar 2013
Miasto: Bielsko-Biała
Posty: 1,290
Motocykl: zJAWA 350 TS
Online: 5 miesiące 2 dni 12 godz 16 min 39 s
|
Mitas 07? Może nie rewelacja, ale tani i wolno schodzi.
Na szutrach daje radę, nawet w lekkim błotku pociągnie i też trochę cichsze niż zestaw afrykański
__________________
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas Nie piję alkoholu skażonego....akcyzą. |
25.02.2015, 22:57 | #7 | |
Zarejestrowany: Feb 2010
Posty: 29
Motocykl: Vstrom650"xt"
Online: 13 godz 35 min 6 s
|
Cytat:
A co sądzicie o zostawieniu na tył k60 i zmianie tylko przodu na coś bardziej 70%/30% - TKC70 http://tapatalk.imageshack.com/v2/14...7243da89e1.jpg ? Znalazłem ciekawe porównanie TKC70 vs k60 scout ale jest po włosku : http://www.ike-gs.com/2015/01/12/con...nau-k60-scout/ Ostatnio edytowane przez TDM900 : 25.02.2015 o 23:54 |
|
25.02.2015, 23:51 | #8 |
Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Wlkp.
Posty: 393
Przebieg: rosnący
Online: 3 tygodni 5 dni 9 godz 33 min 35 s
|
ja polecę continental escape, na asfalt spoko, po szutrach tez polatasz, w błoto bym się nie pchał
|
26.02.2015, 10:29 | #9 |
Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: Warszawa
Posty: 169
Motocykl: Transalp 650
Online: 1 tydzień 5 dni 16 godz 37 min 23 s
|
Siurak albo ContiEscape jak większość asfaltem... z akcentem na tą pierwszą gumę.
|
26.02.2015, 12:16 | #10 |
Zarejestrowany: Sep 2010
Miasto: Poznań/Złotów
Posty: 355
Motocykl: CRF1000/CRF300
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 15 godz 57 min 55 s
|
drugi głos za mitasem e07
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Poradźcie Heidenau K60 scout czy Conti escape ? | Genek | Hamulce, kola, opony | 44 | 06.06.2014 11:12 |
Buty Probiker scout | rambo | Archiwum | 23 | 18.04.2013 20:56 |