Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 26.12.2009, 16:51   #24
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,023
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 6 godz 43 min 21 s
Domyślnie

Nie, napisałem o mojej tarczy jaka normalnie jest używana pod SM.
Standardowe tarcze posiadają stałe lub przy większych średnicach niż 300mm coś na kształt reduktorów tłumień tarczy lub standardowe dwu elementowe tarcze. Do nich stosuje się zarówno stałe jak i pływające zaciski.

W AT masz pływające zaciski więc możesz z powodzeniem stosować tarcze każdego rodzaju poza offsetowymi (to przetłoczenie jakie powoduje większe odsunięcie osi tarczy względem koła właśnie pod 4 lub 6 tłoczkowe zaciski).

Braking standardowy będzie na poziomie oryginału, moto-master to trochę już firma gdzie płaci się za markę - cholernie droga w porównaniu do jakości.

Wave nie wymaga przy stałych tarczach specjalnych zabiegów - zakładasz i już. O nic więcej się nie martwisz. Olek Motocykle swego czasu miał Brakinga, jednak przy takich zamówieniach o ile będzie chciał zamówić nastawić się trzeba na długie czekanie. Podobnie Moto-Master dystrybuowane przez Powerbike.

Aby Ci trochę ułatwić oznaczenia dla moto-mastera są takie: (1990-2003)
Przód - zwykła tarcza (nie występuje jako wave) - u nich nazywa się to Flame - 110106 (katalogowo 648zł sztuka)
Tył - 110013 - zwykła tarcza - 648zł
Tył - 110301 - flame - 747zł

Co do Twojego pytania o dostępności tarcz do AT - ja nie mam na przodzie zawieszenia standardowego - mam "nieco" podrasowane.

Tak wyglądał założony Braking:

Na tym zdjęciu widać, że jest dwuczęściowa a pierścienie zespalające powodowały ocieranie o adapter zacisku dlatego z niej zrezygnowałem.


A tak teraz dedykowana tarcza pod moje wydumki

Tutaj już płaska z nacięciami kompensującymi naprężenia - taka jak trzeba. Skuteczność ... muszę się przyzwyczaić do bardzo mocnego hebla pomimo jednej tarczy. Średnica tarczy 320mm. Dwutłoczkowy pływający zacisk Brembo stosowany min. w KTM LC4 i LC8.
__________________
Ramires

"A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M
ramires jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Tarcza hamulcowa!! Boski-Kolasek Hamulce, kola, opony 19 30.01.2012 16:19


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.