![]() |
#1331 |
![]() |
![]()
Po kiego grzyba bić pianę na temat takich kombinacji, skoro są dostępne filtry dedykowane ?! Zamiennik, czy ori ma w tym przypadku mniejsze znaczenie. Co innego jakość. I tu warto dyskutować, a właściwie wymieniać informacje. Telepanie klawiatury, czy napinacza łańcuszka przy rozruchu po dłuższym postoju nie zawsze jest spowodowane filtrem. Bardzo często (szczególnie w dużej magistrali) spowodowane jest to "tłustą wodą". Wystarczy zmienić na W40 lub lepiej i po problemie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1332 |
![]() |
![]()
Dobrze prawisz wlewasz gęsty kit i cały ten kit nie idzie przez filtr tylko przez zawór przelewowy lub w ogóle nie idzie bo zawór się nie otworzył w zamienniku
![]()
__________________
kto smaruje ten jedzie |
![]() |
![]() |
![]() |
#1333 |
gsm: 512242193
![]() Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,518
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 5 miesiące 2 dni 6 godz 44 min 50 s
|
![]()
Ciekawa teoria
![]() ![]() mam pytanie w tej materii co sie dzieje z materiałem zebranym na tkaninie filtracyjnej w chwili zerwania. A co sie dzieje z tym samym materiałem jak sie otwiera zawór baypasu w filtrze ?
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1334 |
![]() Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Opolskie
Posty: 639
Motocykl: XR 600
![]() Online: 3 tygodni 9 godz 26 min 17 s
|
![]()
A ja zmieniam w ikserce filtr co pół zmiany oliwy niech ma babcia lekko- czyli co 450 km - tylko OFF
__________________
Na YouTube przygody HONoDY https://youtube.com/channel/UCrDx6paxecbzeSUSJR7iE6Q |
![]() |
![]() |
![]() |
#1335 |
![]() |
![]()
Za solidnych czasów produkowali autka z nawet dwoma filtrami oleum (Mazda 626 2.0 diesel). Obecnie silnik 1.6, a filtr jak kiedyś w 1.0. Dlatego wymiana po 5 kkm samego filtra często ma sens (w puszce ma się rozumieć).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1336 |
Moderator
![]() |
![]()
Pod kątem konstrukcyjnym, silniki zatrzymały się w końcu lat dziewięćdziesiątych.
Filtry oleju też. Pod kątem chemicznym oleje zatrzymały się niecałą dekadę później. Jeno interwały serwisowe się zmieniajom ![]() Ciekawe czemu ![]() ps: widziałem kiedyś ogłoszenie o sprzedaży jakiejś puszki BMW, gdzie wytłuszczonym drukiem było napisane Olej wymieniany niezgodnie z książką serwisową, bo chłop zamiast wymieniać co 40kkm, wymieniał co 10. Gupi jakiś ![]()
__________________
www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam 2025: Ekwipunek Załogi Gogurka 2025: Cztery i pół Afryki |
![]() |
![]() |
![]() |
#1337 |
![]() |
![]()
No gupi jakiś
![]()
__________________
kto smaruje ten jedzie |
![]() |
![]() |
![]() |
#1338 |
![]() |
![]()
Dużo zależy od serwisanta. Jeśli ma pojęcie i umie wytłumaczyć klientowi co i jak, to tak się dzieje, ale niestety wiele warsztatów, a ASO (chyba) wszystkie mają to, albo w dupie, albo brakuje kompetencji. Tu na tym forum czytałem, że niektórzy wierzą, że "należy" oleum wymieniać, jak fabryka zaleca, czyli dwa razy rzadziej niż faktycznie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1339 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: brzeg
Posty: 268
Motocykl: rd07 94 - byla , ro04 90-92 jest , rd07 94 byla
Przebieg: 79kkm
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 8 godz 35 min 26 s
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1340 | |
Moderator
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Ålesund, N
Posty: 508
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: Rosnacy
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 23 godz 47 min 50 s
|
![]() Cytat:
![]()
__________________
Całego świata nie zmienisz ... Ludzi do miłości nie zmusisz, ani nawet do lubienia ciebie. Zawsze jednak masz wpływ na to , jaki jest ten kawałek świata wokół Ciebie i kto się w nim znajduje. https://youtu.be/skPjiSzR9n4?si=bnBpO9UVjUZGes_2 |
|
![]() |
![]() |