Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 15.12.2009, 18:03   #26
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,929
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 19 godz 42 min 28 s
Domyślnie

Próbujesz kontynuować temat z przed 1.5 miesiaca?
Jak widzisz każdy ma swoje zdanie i argumenty które zostały przedstawione.
Twoje teorie, owszem może mają podstawy praktyczne, ale czy na pewno?
Zwróć uwagę na pewien drobiazg.
Twierdzisz że zanim cisnienie wzrośnie do prawidłowego elementy trące zużywają się szybciej o np 40%.
To policzmy , wymiana oleju np po 10.000km, na przejechanie tej odległości potrzeba średnio 250godzin, to o ile więcej się zużyje silnik który zanim złapie cisnienie popracuje "aż" 3-4 sekundy?
Nie wiem czy dobrze policzylem ale te 4 sekundy daje 0.0004444% z przebiegu 10000km.
Czy według ciebie jest to warte zachodu z wlewaniem oleju do filtra?
Jeśli tak to cóż powodzenia w zalewaniu może uda ci się zejść na 0.0002222%.

Co do normalnego uruchamiania silnika, już podczas kręcenia rozrusznikiem cisnienie oleju wzrasta do normalnego (kontrolka gaśnie) zanim jeszcze silnik odpali.
Co oznacza że te niby zwiększone zużycie elementów co to niby mają kiepskie smarowanie trwa ok 1 sekundy czyli daje to nam ok 0.0001111% w stosunku do 10000km.
Biorąc pod uwagę że na te 10000km odpalimy średnio 250( lub mniej) razy da to nam wieksze zużycie silnika o 0.027775% wzgledem ciągłej nieprzerwanej pracy silnika.
Można zakończyć te wyliczenia określeniem skrócenia żywotności w przeliczeniu na kilometry.
Przebiegi średnie silników do remontu to 500.000-1.000.000km weźmy wartość najniższą czyli 500.000km.

Wychodzi że z powodu zimnych odpaleń i suchych filtrów oleju przy jego wymianach stracimy
1.41097% czyli zamiast 500.000km zrobimy "tylko" 492946km.
Natomiast z powodu nie zalewania filtra oleju stracimy zaledwie 0.02222% czyli szokujące 111km z 500.000km.
Czy dla tych 111km warto tak zabiegać o te napełnianie filtra oleju przed założeniem?
Odpowiedz sobie sam , bo dla mnie jest wszystko jasne : absolutnie nie warto , jest to tylko sztuka dla sztuki.
__________________
AT03

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 15.12.2009 o 18:43
Dzieju jest offline  
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przed siebie, na 6-7 dni (02.07-08.07) Neno Umawianie i propozycje wyjazdów 3 30.06.2010 10:29
witam, jaki filtr oleju PD03 89r. 650 yarecky2000 Regularne czynności serwisowe 10 06.02.2010 19:59
Filtr oleju K&N Daddy Wszystko dla Afryki 5 12.04.2009 19:52
Pytanie może i banalne - Jak dokręcać filtr oleju Gradient Regularne czynności serwisowe 8 15.06.2008 01:55


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.