Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04.11.2024, 13:41   #1
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,737
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 19 godz 5 min 13 s
Domyślnie

z punktu 'widzenia' motocykla nie ma różnicy.
nie ma różnicy w sposobie ładowania na linii alternator - regulator - odbiorniki - bateria, tj. przynajmniej dopóty dopóki jakiś cwaniak z BMW /oni są z tego znani / nie wpadnie na pomysł aby baterią sterować po CANie i wtedy będzie ona miała swojego NODa /czyli adres w systemie/ i trzeba będzie jechać do serwisu żeby cokolwiek dokonać w temacie.

ergosumując
kwasiak to kwasiak i może być instalowany gdziekolwiek jeśli się tylko zmieści.
LiIon ma swojego BMSa i ten system dba po stronie baterii o to aby nie stała się jej krzywda - naładowanie odpowiednim prądem i do 80% oraz o to aby nie spadło napięcie ogólne ogniwa poniżej dopuszczalnego.

jako dowód można przecież ładować LiIon zwykłym prostownikiem.

m

p.s. wykonaem swojego 'pająka' z trzema wtyczkami DIN i podpiąłem prostownik i ładuję trzy motki z jednego prostownika - narazie 5a - GS80 ciągnie swoje bo żeby go obudzić znowu musiałem chechłać. temat na inną opowieść.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.11.2024, 12:34   #2
s2x


Zarejestrowany: Jan 2023
Posty: 11
Motocykl: RD03
s2x jest na dystyngowanej drodze
Online: 13 godz 43 min 16 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał matjas Zobacz post

jako dowód można przecież ładować LiIon zwykłym prostownikiem.
No o tym to już w internetach chyba napisano Britanice w czterdziestu opasłych tomach....A można...a absolutnie nie można....a się zapali...a wybuchnie itd.
Nawet gdzieś wyczytałem, że ładując Li-Ion konieczne jest zdemontowanie z pojazdu bo można spalić "motykę", garaż, pół domu i całą stodołę...
A jak się ładuje w trakcie jazdy to nie musi być zdemontowany
s2x jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
1 kask - kilka nazw bouli Kaski 3 30.04.2015 17:47
Kilka wskazówek - kilka dni w Alpach flippy Przygotowania do wyjazdów 4 22.08.2014 23:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.