Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11.10.2023, 14:07   #1
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,925
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 17 godz 36 min 16 s
Domyślnie

Ciekawostka , silniczek obecnie spala w dwie osoby 5.35/100 a w pojedynkę spokojna trasa wyszło mi 4.55.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.10.2023, 17:04   #2
Lucky Luke
 
Lucky Luke's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 2,909
Motocykl: RD04
Lucky Luke jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 tydzień 4 dni 18 godz 29 min 8 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Ciekawostka , silniczek obecnie spala w dwie osoby 5.35/100 a w pojedynkę spokojna trasa wyszło mi 4.55.
Jak się setki nie przekracza i nie zjeżdża z asfaltu to może i tak
__________________
WSK125>XL650V Transalp>XR650R>TE450>DR800big>XR750VAfrica Twin>XR400R>VFR800fi>TE450ie>Bandit1200S
Lucky Luke jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.10.2023, 05:00   #3
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,925
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 17 godz 36 min 16 s
Domyślnie

No wiesz nie każdy jeździ na czerwonym polu obrotomierza
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.11.2023, 04:40   #4
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,925
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 17 godz 36 min 16 s
Domyślnie

Króćce ssące są dostępne w intercarsie, tourmaxy CHH18 za 53 zł 2 sztuki.
Niestety jak wszystko obecnie gumy coraz mniej a plastiku coraz więcej.
Nie są jakoś szczególnie dużo bardziej miękkie niż 35 letnie oryginały mogli się bardziej postarać i nie dziadować.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.11.2023, 14:07   #5
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,021
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 5 godz 33 min 38 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Króćce ssące są dostępne w intercarsie, tourmaxy CHH18 za 53 zł 2 sztuki.
Niestety jak wszystko obecnie gumy coraz mniej a plastiku coraz więcej.
Nie są jakoś szczególnie dużo bardziej miękkie niż 35 letnie oryginały mogli się bardziej postarać i nie dziadować.
Kilka dobrych lat temu ściągałem króćce do RD03 z USA, jednakże są minimalnie inne - ale dostępne i jakości OEM. Szukaj gratów do wersji Hawk z 89 roku. Rynek gratów był sporo większy i nie były to chińskie graty co już na zdjęciach są skostniałe.
__________________
Ramires

"A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.04.2024, 06:04   #6
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,925
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 4 dni 17 godz 36 min 16 s
Domyślnie

Dla potomnych , o ile można zastosować do 03 cylindry i tłoki z NTVki to pierścienie olejowe są nieco innej konstrukcji w wyniku czego nie powinny być zamieniane.
Falista sprężynka w AT jest ciutek niższa i po zastosowaniu w tłoku NTV źle się układa i może doprowadzić do kleszczenia się pierścienia i braku jego pracy czyli brania oleju w dużych ilościach.
Nawet jak się nie zakleszczy to osadzenie obydwu pierścieni olejowych w tłoku na sprężynce jest zbyt głębokie co zmniejsza ich skuteczność.
Sprężynka NTVkowa jest ciut wyższa , lepiej siedzi w tłoku NTV , nie powoduje klinowania i ma lepsze osadzenie obydwu pierścieni olejowych.
Doprowadzenie oleju z pompy do głowicy też jest nieco inne ale głowice 03 działają z cylindrami NTV.
Trzeba tylko ewentualnie dopasować/sprawdzić uszczelki pod głowicę i cylinder.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Pomoc w diagnozie - brak zapłonu na niskich obrotach/brak reakcji na regulację śrubą mieszanki Wasyl91 Uklad paliwowy i wydechowy 4 14.04.2023 16:00
Brak prądu. Rd 07a Harnaś Układ elektryczny i zapłonowy 15 16.08.2016 07:49


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.