![]() |
|
Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Olsztyn (Wa-Ma)
Posty: 278
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: mój 3,5
![]() Online: 1 tydzień 3 dni 14 godz 30 s
|
![]()
Miałem coś dopisać o teorii spiskowo-korpuskularno-falowo-wydechowej
![]() Tak w ogromnym skrócie - moje przemyślenia: 1. Jak na końcu ruły jest zwężka, to wiadomo - fala ciśnienia się odbije i wróci do silnika. (Oczywiste, oczywiście) 2. Jak na końcu ruły jest duża objętość, "próżnia", to - wbrew rozsądkowi - ta pustka nie sprawi, że fala ciśnienia po prostu w niej zniknie. Zaburzenie ośrodka (wymiarów ruły) spowoduje, że fala ciśnienia też się odbije... tylko z przeciwnym znakiem, czyli będzie / może wysysać. Tyle mojego gdybania. W liniach długich (kablowych, elektrycznych) tak jest. Analogie są dość "analogiczne", więc zakładam, że w rułach jest podobnie ![]() A poniżej trafiona na Trampkowym, po długich poszukiwaniach, perełka starej dobrej literatury naukowo-technicznej: CZESŁAW KORDZIŃSKI;UKŁADY WYLOTOWE szybkobieżnych silników spalinowych Edyta - trochę kłopotliwe, ale da się pobrać /Edyta Ogromna ilość teorii, ale może da się ją na jakąś praktykę przekuć ![]() Matlab z Simulinkiem, czy Scilab, czy coś, co obecnie jest na topie - i... do dzieła ! Powodzenia życząc, czekam(y) na efekty.
__________________
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej... RUSSIAN GO HOME ! ! |
![]() |
![]() |