Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > BMW

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11.02.2022, 10:03   #1
Jarek
taaak, świeży- od listopada 2004...
 
Jarek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Garwolin
Posty: 1,054
Motocykl: KTM 1190 Adv
Jarek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 16 godz 38 min 21 s
Domyślnie

Elo Marcin- dziś dopiero zauważyłem Twój wątek- nie sądziłem że pójdziesz w cycki- tak czy siak -gratki i ...powodzenia oraz gumowych drzew
pzdr
__________________
N 51*52'57,12"
E 21*41'15,90"
-życie to taka piękna forma lotu...P.B.
Jarek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.02.2022, 10:30   #2
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 35 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jarek Zobacz post
Elo Marcin- dziś dopiero zauważyłem Twój wątek- nie sądziłem że pójdziesz w cycki- tak czy siak -gratki i ...powodzenia oraz gumowych drzew
pzdr
Dzięki Jarek. Ja też nie sądziłem i cały czas się dziwie

NAT poza zasięgiem, KTM1050/1090 (bardzo mi się podoba!) też budżet przekraczał za dobrą sztukę, 990ADV - ni ma na rynku i nie mój styl jazdy raczej na asfalt są lepsze, DL1000 po 2014 budżet za dobrą sztukę + silnik specyficzny. Wiadro ciężkie, za ciężkie zdecydowanie. F800GS - nie planując terenu nie widziałem sensu dętek i szprych. Ceny także na granicy budżetu za takie z niewielkim przebiegiem. No i jakoś...co tu gadać, jak BMW to trochę ciekawość boksera.

DL650! Tak, zdecydowanie tak, ale miałem i nowszy i starszy - na dziś nie mogłem znaleźć godnego egzemplarza w cenie którą uznałbym za właściwą. Naprawdę słabo z rynkiem tych maszyn (a tam np. 100kkm oznacza co innego niż w GSie). Plus uznałem że fajnie byłoby mieć trochę więcej mocy i hamulców przy podobnym spalaniu i masie.

No i wyszło co wyszło NAJTRUDNIEJ jednak było wyłączyć uprzedzenia do BMW i gejesa. Po kilkunastu latach na japonii i mocno nabitych stereotypach.

Pozdrawiam
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.02.2022, 10:57   #3
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 35 s
Domyślnie

Drobne tematy, temaciki elektryczno-biżuteryjne powoli dorabiam:





Się maluje blaszka, znaczy pomalowałem i niebawem zmontuję na gotowo.
Teraz przerwa parę dni bo moto u mechanika znajomego na wymianach płynów ustrojowych i przeglądzie.

Wczoraj jak w korku jechałem - zauważyłem jak różni się kardan od łańcucha. Ostatnio na kardanie jeździłem hm... w 2009, i była to hąda. Też było inne wrażenie przy ruszaniu niż na łańcuchu.

Przy zasprzęglaniu na niemal jałowych obrotach, takie puknięcie w napędzie - jednorazowe. Jak się w korku popuszcza sprzęgłem to za każdym razem puknięcie. Przy wysprzęglaniu nie ma. Gdy zasprzęglam z wyższych obrotów (ok 1500-2000) także tego nie ma, albo jest mniejsze. Ponoć norma (mechanik też tak mówi, że tak pracuje ten napęd - suma wszystkich luzów od silnika po przekładnię). Może posiadacze podobnych podpowiedzą? Mi na logikę... wydaje się to logiczne, bądź co bądź gum zabieraka tu nie ma

Oswajam się, że podobnie jak w autach tej marki - odczucia są nieco inne niż w reszcie tego się zresztą spodziewałem.

Pozdrawiam
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.02.2022, 11:08   #4
JarekO

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Ostrów Mazowiecka
Posty: 1,514
Motocykl: nie mam AT jeszcze
JarekO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 dzień 16 godz 24 min 6 s
Domyślnie

Takie stuknięcia są normalne. Jak masz przeglądniętego kardana to jeździj i nie przejmuj się tymi odgłosami. Ja w swoim wodniaku dawałem ostro w palnik i po 30kkm wał wyglądał na nieruszony (serwisowany co sezon).
JarekO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.02.2022, 11:24   #5
muszel72
 
muszel72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: GDA
Posty: 2,778
Motocykl: ATAS 1000, 300 Rally, BMW r1100s, Kymco xciting 400
Przebieg: 50000
muszel72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 16 godz 32 min 58 s
Domyślnie

Normalka. Ale, podnieś na centralce i sprawdź jaki ma luz obwodowy na kole.
muszel72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.02.2022, 11:26   #6
JarekO

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Ostrów Mazowiecka
Posty: 1,514
Motocykl: nie mam AT jeszcze
JarekO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 dzień 16 godz 24 min 6 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał muszel72 Zobacz post
Normalka. Ale, podnieś na centralce i sprawdź jaki ma luz obwodowy na kole.
Oni tam pod Garwolinem mają bardzo dobrego speca od tych BMW. Pewnie już go pocieszył/zmartwił.
JarekO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.02.2022, 12:37   #7
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,807
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 47 min 35 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał JarekO Zobacz post
Oni tam pod Garwolinem mają bardzo dobrego speca od tych BMW. Pewnie już go pocieszył/zmartwił.
O właśnie, bo nie znam? Nie dziwne bo ja znam afrykanerów, trampkarzy itp. Kasta BMW lokalna była mi zupełnie obca

Nie, nie konsultowałem tego z nikim poza moim mechanikiem który zna GSy ale nie jest tzw. "specjalizującym się" w nich, ma aktualnie kilka sztuk pod opieką. Ma się przejechać i ocenić. Powiedział mi na razie tylko że motocykl wygląda bardzo OK i ma zupełnie cichy kosz sprzęgłowy co nie jest takie częste. Po AT i tym podobnych koszem to ja się zupełnie nie przejmowałem kupując, ale lepiej jak jest cichy niż miałby nap...

Odnośnie zasprzęglania - napisałem tylko na podstawie swojego spostrzeżenia. Jak jechałem po zakupie to nie zwróciłem uwagi bo nie jechałem w korku, a w trasie nic takiego nie ma. Luz na kole sobie sprawdzę, mechanik ma zerknąć pod osłony - na razie nie planuję rozpinania kardana i przekładni jak nie będzie konieczności.

Jak się sezon zacznie to Brzeszczot się przejedzie tym moim i wypowie jako długo GSa ujeżdżający...

Życie i wiele motocykli na koncie nauczyło mnie NIE panikować, nie wsłuchiwać się zanadto Ale co ma być sprawdzone to trzeba sprawdzić. Kardan to nie łańcuch z gumami i jestem świadom że pewne rzeczy są po prostu inaczej.

Zbyszka z Traktu znam, miałem od niego dwa motocykle, V-Stroma 650 kilka lat temu i Trampka. Jako mechanika go za bardzo nie znam ale ma bdb opinie. VStromem od niego tydzień po zakupie pojechałem w trasę 5 tys i było git Myślałem że on w japończykach głównie siedzi.

Pozdrawiam
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.