Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 26.07.2021, 08:42   #5
Mallory
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,524
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 2 godz 24 min 21 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał keraj37 Zobacz post
Jezeli zawory to nic samemu nie zrobie wiec bedzie musial isc do warsztatu.

Co do ssania to juz predzej, sprawdze i dam znac - dzieki!
Wg mnie:
1) brud w gaźniku, zapchane dysze - do myjki go trzeba. SSanie czy się zamyka oczywiście zawsze warto sprawdzić - zobacz kolor świec.

2) filtr powietrza - wyjmij i zobacz czy bez też tak będzie kichać,

3) gaźniki - skład mieszanki - wykręć trochę śruby składu np. o jeden obrót więcej - masz boku w czwórce łatwo to zrobić - i sprawdź czy się poprawi,

4) ośki przepustnic w gaźniku lub inne lewe powietrze - zmontuj wszystko do kupy, odpal motor i popsikaj plackiem w sprayu w okolice gaźnika i krućców w różne zakamarki, zobacz czy nie będą rosły obroty,

5) coś elektrycznego, ale tam są po dwie świece i dwie cewki na każdy cylinder - więc dla mnie najmniej prawdopodobne,

6) najgorsze kosztowo i czasowo, ale całkiem prawdopodobne - często przyczyną takie kichania jest już przebieg i głowica nadje się do remontu - sprawdzenie zaworów/wymiana/docieranie, wymiana popychaczy jeżeli mają luz i do tego gumki - wedle diagnozy po zdjęciu.

PS. Co do mechanika - to POWODZENIA (sarkazm) - niestety takie usterki wymagają ZABAWY i czasu na diagnozowanie. Poza tym znalezienie dobrego mechanika motocyklowego nie jest proste - chyba założę wątek z BABOLAMI mechaników motocyklowych, sporo się już uzbierało z własnej obserwacji i opowieści. Np. niby fachowiec od regeneracji gaźników podjął się regeneracji gaźnika od RD07 i samowolnie stwierdził, że on go ODBLOKUJE i powiercił korpus niszcząc gaźnik nieodwracalnie... szkoda słów.
Ale jednak jest kilku dobrych mechaników w PL.
__________________
<br>
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Tags
rd04

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Tylko dla orlic - początki i ciąg dalszy... Ola Lejdis 23 28.03.2018 17:12


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.