Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Trialówki

Trialówki Dział poświęcony motocyklom trialowym.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 07.04.2021, 15:04   #11
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,737
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 19 godz 5 min 13 s
Domyślnie

kłopot jest /podstawowy/ taki, że skręt Ci się nie będzie zgadzał bo locktolock w trialu masz niemal 180stopni no i triale mają mega sztorcowy kąt główki ramy i małe bardzo wyprzedzenie ale chuj tam.
poczytaj co napisałem i spróbuj - na pewno jak się nauczysz na MRF to na każdej trialówce dasz sobie świetnie radę.
problemem może być trochę sprzęgło - w każdym trialu to element MEGA przewymiarowany, cięzko je dojechać i jeśli masz hydraulikę to operacja jednym palcem cały dzień nie stanowi wielkiego problemu.
sprzęgło na linkę też jest OK /sam takie mam i Strobus też/ ale musi być precyzyjne.

do tego co będzie być może największym problemem, trialówki mają zajebiście ciężkie koła zamachowe co w połączeniu z pełzającą jedynką i dwójką /3 i 4 też mega krótkie/ daje niesamowity uciąg, możliwość startu pod wzniesienia gdzie ciężko iść, start z zatrzymania pod górę. trialówki w zasadzie NIE DA SIĘ zdusić na wolnych obrotach. no BARDZO trzeba się postarać.

myślę, że w takim MRF trzebaby mieć duuuuuuży blat z tyłu co oczywiście totalnie obetnie prędkość przelotową gdziekolwiek.
w trialu 5 i 6 bieg są długie i większość triali powyżej 200ccm poleci około stówki. przypominam jedynka i dwójka to dalej jest ślimak - czyli bez zmiany przełożeń.

niemniej: stójki i większość tego co napisałem powyżej zrobisz na MRF. start z podjazdu to bardzo wątpię. również w wielu scenariuszach jedynka będzie za szybka ale tutaj pomożesz sobie półsprzęgłem - czyli dokładnie jak w trialu gdzie sprzęgło i palec na nim to taki dodatkowy GAZ.

spróbuj a sam się przekonasz. najlepiej próbuje się we dwóch, trzech zależy jaka flaszka

hehe

p.s. apropos tego co pisał Sudden jeszcze mi się przypomniało: jest na przykład Sherco Xride 290 - z popularnego nurtu motocykli hybrydowych trial/cross - normalny 100% trialowy silnik ze skrzynią wrzucony do lekkiego 90kg podwozia. duża rzadkość ale sprzęt przezajebisty ideologicznie jak dla mnie.
W kolejności od crossa do triala są Beta Xtrainer, KTM Freeride, Sherco Xride, Scorpa coś tam. Jak ktoś nie potrzebuje szybko i daleko jeździć to taki hybrydowy bajk jest zajebisty.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.