![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Biała Podl./Warszawa
Posty: 368
Motocykl: Afryka? Nie, dziękuję. ;)
Przebieg: 60000
![]() Online: 1 tydzień 1 godz 37 min 9 s
|
![]()
Czasami jest zauważalna różnica pomiędzy 10W40 a 15W50 czy 10W50. Tu chodzi o lepkosc dokładnie (wartosć nie napisana na butelce). Syntetyki maja ja większą i w rezultacie są odporne na wyższe temp. Im większa lepkość przy 40 stC tym motocykl na jałowych wolniej chodzi (przy niższej temp. zewn.). Wyższa lepkość przy 100 stC powoduje, że silnik bierze mniej oleju przy ostrej jeździe (oczywiscie są wyjątki od tego).
Co do Motula... moim zdaniem jest to kiepski olej. silnik na nim głośno chodzi, skrzynia twardo pracuje, a w dodatku silnik go uwielbia pić. Zresztą w porównaniu do Shela czy Mobila to Motul wcale jakoś super nie wypada. Chyba wyjaśniłem? ![]()
__________________
Yamaha XTZ 800 Super Tenere ![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
syntetyk czy półsyntetyk | solo1972 | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 17 | 09.02.2009 15:37 |