Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 29.08.2009, 21:25   #9
LukaSS
 
LukaSS's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Biała Podl./Warszawa
Posty: 368
Motocykl: Afryka? Nie, dziękuję. ;)
Przebieg: 60000
LukaSS jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 godz 37 min 9 s
Domyślnie

Czasami jest zauważalna różnica pomiędzy 10W40 a 15W50 czy 10W50. Tu chodzi o lepkosc dokładnie (wartosć nie napisana na butelce). Syntetyki maja ja większą i w rezultacie są odporne na wyższe temp. Im większa lepkość przy 40 stC tym motocykl na jałowych wolniej chodzi (przy niższej temp. zewn.). Wyższa lepkość przy 100 stC powoduje, że silnik bierze mniej oleju przy ostrej jeździe (oczywiscie są wyjątki od tego).

Co do Motula... moim zdaniem jest to kiepski olej. silnik na nim głośno chodzi, skrzynia twardo pracuje, a w dodatku silnik go uwielbia pić. Zresztą w porównaniu do Shela czy Mobila to Motul wcale jakoś super nie wypada.

Chyba wyjaśniłem?
__________________
Yamaha XTZ 800 Super Tenere
LukaSS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
syntetyk czy półsyntetyk solo1972 Silnik, sprzęgło, skrzynia 17 09.02.2009 15:37


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.