Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Honda - inna niż AT & NAT

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 05.01.2021, 00:56   #18
mariusz1984_katowice


Zarejestrowany: May 2016
Miasto: Orzesze
Posty: 37
Motocykl: nie mam AT jeszcze
mariusz1984_katowice jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 godz 31 min 28 s
Domyślnie

Temat na razie muszę odłożyć na parę dni - w ramach "naprawiania" barku dostałem jakiś zastrzyk i mam go nie używać za mocno przez przeszło tydzień,

Przednia głowica wygląda podobnie ...


Udało się partyzanckim sposobem zmierzyć suwmiarką wysokość z boku przy łańcuszku (zdjęcie poniżej - czerwona kreska to poziomica, niebeskie kółko - miejsce gdzie prostopadle mierzyłem suwmiarką)

https://drive.google.com/file/d/1p1T...ew?usp=sharing

Różnica 0.1 mm (86.64 vs 86.75) - nie pamiętam niestety która głowica była niższa. Pomiar muszę powórzyć,

Pewnie trzeba byłoby zainwesować w czujnik zegarowy na statywie żeby sensownie to zmierzyć - albo wysłać do pomiaru,

Czy taka różnica może być powodem różnicy w rozrządzie ? - nie wydaje mi się, raczej stawiałbym na uszczelniacz.


Wyczyściłem starą uszczelkę z tego gluta i w wolnej chwili (po podreparowaniu barku) poskładam i lekko dokręce żeby sprawdzić czy jest różnica.

Nie wiem czy zainwestuje w oryginalną uszczelkę głowicy - zależy od różnicy w cenie,

Czy oryginalna uszczelka może mieć inną grubość niż zamiennik z Athena ?

Jeszcze jedna ważna kwestia - czy wał może mieć luz wzdłuż osi ? ... 1mm - taka moja obserwacja, bo dalej szukam z czego wynika różnica w wychyleniu klina rozrządu

I druga - czy znaki na zębatce mają w 100% pokrywać się z rantem głowicy ? ... na przednim cylindrze tak nie jest, na tylnim tak ... w 600'tce też była różnica (oba garnki),

Co do TMMoto - polecam ... uważać i unikać,

Nawet jeżeli to nie gościu pokleił (nalot na dole cylindra już był) to na pewno wiedział co jest z silnikiem, zresztą 600'tka po która przyjechałęm też była "igła" a różnica sprężania i luz na wałku,

Ciężko jest znaleźć dobre części do tych naszych wysłużónych Afrykańskich i Trampkowych pojazdów - ale z handlarzem to tym bardziej ryzyko - lepiej poszukać po znajomych, na forum ... podejmować decyzje bez ciśńienia i na gorąco.

Dlatego - tym bardziej, kto ma fundusze to chyba bardziej opłaca kupić nowy motocykl (na przykład CRF 1000/1100 lub jakikolwiek inny) - a jeżeli nie to zrobić pełny serwis silnika,

Pozdrawiam,
Mariusz

Ostatnio edytowane przez Novy : 05.01.2021 o 01:16 Powód: Połączenie postów
mariusz1984_katowice jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wycieczka pomiędzy 25.3 a 10.4 consigliero Umawianie i propozycje wyjazdów 9 22.03.2019 10:06
Wyciek płynu pomiędzy cylindrami i przy pompie peter8700 Układ chlodzenia 3 25.04.2018 19:59
Jaka roznica pomiedzy rozmiarami kol RD04 a RD07 Robertbed Hamulce, kola, opony 7 18.06.2008 10:19


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.