Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 25.12.2020, 12:46   #21
wooocash
 
wooocash's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Beskidy
Posty: 228
Motocykl: CRF1000
wooocash jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 15 godz 9 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
1. przypadek akumulator nie jest w pełni naładowany więc stanowi jakieś obciążenie dla regulatora i alternatora i jeżeli to obciążenie jest większe niż może dać układ ładowania to napięcie spadnie do bezpiecznych wartości,

2. jeżeli akumulator będzie w 100% naładowany to co robi wtedy BMS ? odcina akumulator od układu ładowania? a elektronika pojazdu pracuje wyłącznie na układzie alternator/regulator a co z pulsacją napięcia z układu ładowania czy to nie przeszkadza dla układu zapłonowego, wtryskoweg czy ABS bo to w końcu dość wrażliwe układy.
1. Teoretycznie akumulator nie jest podzespołem, który obciąża układ tak jak np. żarówka czy czujnik, które mają podane konkretne parametry (wymagane napięcie i moc/prąd) i bez zapewnienia tych parametrów nie będą pracować. Regulator musi ograniczyć max. napięcie do określonej max. wartości aby nie zagotować akumulatora i robi to niezależnie od stanu naładowania akumulatora. Jeśli chodzi o prąd ładowania to do aku leci wszystko to co aktualnie nie zjada motocykl.

2.Pulsacja napięcia we współczesnych motocyklach nie powinna w ogóle występować. Regulatory napięcia powinny dawać stałe napięcie niezależnie od obrotów silnika, no chyba, że ktoś przegina z dodatkowymi gadżetami podłączonymi do moto i zakres obciążenia wykracza poza możliwości alternatora. Też jestem ciekawy jak działa układ ładowania w NAT z lijonem. W praktyce po osiągnięciu 3.65v na ogniwo, BMS powinien odłączyć akumulator od ładowania aby go nie zniszczyć bo nie sądzę, że w ten aku jest wbudowany układ , który potrafi po osiągnięciu np.3.55V obniżyć automatycznie prąd ładowania do 0,5A. Z drugiej strony sam układ może być tak zbudowany, że nigdy nie pozwoli na pełne naładowanie akumulatora w motocyklu. Sprawdzę to fizycznie na motocyklu jak skończy się u nas praca zdalna.
__________________
Lepiej żałować, że coś się zrobiło, niż żałować, że tego się nie zrobiło.
wooocash jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.