![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#8 | |
![]() |
![]() Cytat:
Ziutek – przeszukaj forum. Nie jesteś pierwszy i nie ostatni w temacie stukających lag. Kilka rozwiązań na FAT znajdziesz. Ja ze swojej strony dodam kilka sowich wniosków. Lagi między 4 a 7 i 7a,b,c,d… są w całości wymienne, ale w całości. Podobnie jest jeżeli chodzi o rurę górną – są identyczne od 90 do 2003 roku. Dolna obudowa ma spust oleju (z tyłu na dole) w starszych modelach w 7abcd nie ma. Co do wnętrza to są różnice – są różnej długości sprężyny. W 4 są sumarycznie dłuższe o 1,5 mm niż w 7, 7abcd. W 4 – 55,2 mm i 578,7 mm = 633,9 mm. W 7, 7abcd… - 68,3 mm i 564,1 mm = 632,4 mm. Także są innej długości tulejki między sprężynami. Dodatkowo w 4 i 7 są korki umożliwiające dopompowanie lagi. Jest jeszcze sprężyna na dumping rodzie na dole całkowicie – niestety limit serwisowy nie jest podany oraz nie można jej już kupić nowej – zostały 2 sztuki w Japonii i nie chcieli mi sprzedać już w zeszłym roku, może się to zmieni i może naprodukują podobnie jak to miało miejsce w kwestii wałków zdawczych. A teraz co do stukania. Są to moje spostrzeżenia. 1) Wkurzające stuki pojawiają się przy dekompresji czyli przy zjeżdżaniu z np. krawężnika a nie przy kompresji, 2) Czasami pomaga wymiana panewek ślizgowych. W pierwszej mojej 4 po wymianie panewek jak ręką odjął – ustały całkowicie stuki, 3) Czasami wymiana panewek nic nie daje. Wtedy można dopompować i to może pomóc. 4) Wszystko może ładnie wyglądać – sprężyny mogą trzymać limit, nic nie jest powycierane, panewki nowe ASO a i tak stuka. 5) Kiedyś po pomierzeniu wszystkiego i pełnym serwisie lag ciągle mi stukało. Zwróciłem się do firmy Tecrol po poradę. Stwierdzili, że wiedzą co jest. Że winny jest zawór dolny w górnej rurze – taki plastikowy w ladze górnej (na zdjęciu). Ustaliliśmy, że sprawdzimy czy ich pomysł naprawę jest skuteczny. Zaproponowali rozwalcowanie górnej lagi i zastąpienie zaworu fabrycznego ich rozwiązaniem – zamontowali taką bardzo długą plastikową sztycę z pierścieniem (na zdjęciu). Nic nie pomogło - było jeszcze gorzej. Po nieudanym eksperymencie powróciliśmy do oryginału. 6) Czasami pomaga wymiana górnej rury na nową. 7) Coś musi nie trzymać limitu, nie ma siły. Jednak niebezpieczne to raczej nie jest – to raczej wkurzająca uszy niedogodność. 8) Wg. mnie lagi od 7abcd stukają rzadziej. Tyle moich wniosków i obserwacji.
__________________
<br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. Ostatnio edytowane przez wierny : 03.04.2020 o 16:21 |
|
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Cieknące lagi | greszczyn | NAT - Warsztat | 262 | 14.10.2022 19:11 |
Lagi | vtwin90 | Rama, zawieszenia, napęd | 7 | 09.12.2018 22:11 |
Sprężyny Zaworowe z auta w lagi - RD07 jakie?? | marecki999 | Rama, zawieszenia, napęd | 14 | 26.11.2017 05:35 |