Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 27.01.2020, 14:57   #11
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,785
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

Zgadza się, goły akumulator 12V PB ładuje się na 14,4V maks i 0,1C prądu maks.
Gdy ładuję pojedyncze ogniwo lipo ustawiam 4,2V i prąd <2C na zasilaczu.
Gdy ładuję akumulator lipo (bez elektroniki) to mam modelarską ładowarkę, gdzie masz wyprowadzone złącze do każdego ogniwa osobno - w celu nadzorowania napięcia.

Widać to samo na filmiku, mamy 2 grube kable + te cienkie w kupie. Ładowanie akumulatora (gołego) Li-XX na 2 kable nie jest dobrym pomysłem. Celki mogą się ładować nie równo, jakaś celka przekracza magiczne 4.2V i robi się problem.

Filmik z rozebranym aku: https://youtu.be/fKYU16Iivw4?t=167

Ta elektronika dba, aby żadna z celek akumulatora nie rozładowała się za mocno, nie przeładowała za mocno oraz wyrównuje napięcie we wszystkich celkach.

Jakby akumulatory Li-XX były takie 'głupie' (gołe, bez elektroniki), to co chwile amatorsko przerabiane bobery i caffe-racery stały by w ogniu. Jeśli by nawalił komuś regulator napięcia i wywaliło napięcie na 20-80V to to samo - moto w ogniu

Fakt, ja używam zwykłego zasilacza, więc to jest najdurniejsze co może istnieć i nie wiem co może robić 'inteligentna' ładowarka PB z Li-XX, może w jakiś głupich momentach obcinać napięcie, ale dla mnie to nie powinno dobijać aku. Masz czasami odzyskiwanie energii i ładowanie też jest impulsowe, raz jest słabe, raz duże, za chwile znowu rozładowywuje. I to jest normalne. Ładowarka taka nigdy nie powinna przekroczyć 14,4V (tyle co daje alternator) i to dla mnie jest kluczowa informacja.

Przykładowo LiPO najlepiej leżakują jak są w połowie naładowane - wtedy najwolniej tracą pojemność. Więc jak chcemy zakisić LiPO w szafie, to najlpiej naładować do połowy.

Nie rozumiem czemu ta ładowarka w linku od bulkowski ma złącze od BMS. Możesz dać linka do pasującego do tego akumulatora?


-----------------

Ok, znalazłem: BMS01 are for charging and storage of Shorai LFX batteries ONLY!

Dla mnie to wygląda jak Apple: kup nasz telefon i naszła ładowarkę, inaczej nie naładujesz
Tą baterię na 99% naładujemy zwykłą ładowarką - tak samo jak robi to motocykl przez cały czas.
__________________
Zapraszam na YouTube , Instagram oraz Stronkę.
Pozdrawaim, Dawid z DMMotoAdventures

Ostatnio edytowane przez CzarnyCzarownik : 27.01.2020 o 15:03
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Akumulator NAT luk2asz NAT - Warsztat 144 21.01.2025 10:19
Akumulator do AT Kobra Układ elektryczny i zapłonowy 29 26.02.2018 16:05
Akumulator czosnek Wszystko dla Afryki 54 29.02.2016 00:42
Akumulator do 0 7a jorge Układ elektryczny i zapłonowy 39 30.01.2015 10:43
[FAQ] Akumulator podos Regularne czynności serwisowe 13 05.01.2009 10:31


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.