Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 30.12.2019, 00:17   #10
Majster
 
Majster's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Chełm
Posty: 320
Motocykl: CRF1100 DCT ES
Majster jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 23 godz 3 min 36 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
jedyne na co trzeba uważać przy litowcach to maksymalne napięcie 14.8V

czym ładować?

byle czym co nie spowoduje przekroczenia w/w napięcia teoretycznie z wyłączeniem prostowników z tzw X- etpową (4-7) funkcją ładowania (inteligentne dedykowane do akumulatorów ołowiowych bo takie oprócz ładowania robią inne czary mary z akumulatorem nie zalecane przy litowych

więc nawet zwykły transformator z mostkiem prostowniczym będzie działał i nie róbmy czarów z niczego...


dlaczego dedykowane ładowarki są lepsze ? bo naładują do 100% a nie np. 90% jak jest przy prostownikach do Pb napięcie 14.4V ale do przechowywania to i lepiej, że nie będzie to 100%

litowce motocyklowe w 99% mają układy elektroniczne czuwające nad procesem ładowania i ładowarka może być "głupia" nawet nie odłączać ładowania nigdy i cały czas dawać np. 14.4V ale nie przekraczać 15V bo tutaj nie wszystkie litowce mają zabezpieczenie i można zepsuć no ale te powiedzmy 70% ma

ładowarki dedykowane za grubą kasę to nic innego jak wyciąganie z portfela "super akumulator potrzebuje super ładowarki"

regulator napięcia w CRF1000 2016 (aku pb) oraz w 2018 (aku litowy) jest ten sam i ma ten sam numer katalogowy

oczywiście przy cenie akumulatora w okolicy 2000zł zdrowy rozsądek każe zainwestować w dedykowaną ładowarkę aby spać spokojnie o wszelkie parametry
Doświadczenie mam z LiPo. Jak aku ma więcej niż jedno ogniwo to ma i BMS. Tu technologia pokrewna. Co byś nie podłączył do tego aku to i tak BMS czuwa i zdecyduje o tym, które ogniwo ile prądu dostanie. Więcej szkody może zrobić podłączenie uniwersalnego, mikroprocesorowego prostownika, który zacznie "żonglować" napięciem/prądem niż zwykłego, stabilizowanego zasilacza transformatorowego o napięciu 14,5V. Jeśli regulator ten sam dla Pb to luz.

Co do stosunku pojemność / gabaryty aku to temat trochę bardziej złożony. Są różne czynniki które powodują, że dwa aku o tych samych wymiarach mają tak różne parametry. 6 Ah to jednak mało i trzeba się pilnować.

Pod zaślepką przy - biegunie w HY110 jest bezpiecznik?

Ostatnio edytowane przez Majster : 30.12.2019 o 00:42
Majster jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Rosja w 2020 bez wizy zz44 Kwestie różne, ale podróżne. 1 16.12.2018 22:42
Yamaha TTR600 vs Honda XR600R vs Honda XR650R Wolo Inne - dyskusja ogólna 84 06.02.2018 10:38


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.