![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
W cywilizowanym kraju, motocykl z nie homologowanym ogumieniem nie dostałby nawet przeglądu na stacji diagnostycznej.
Nie wspominając że w razie wypadku, ubezpieczyciel takiego pojazdu może odmówić odpowiedzialności, mimo opłaconej składki. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Podkarpacie/
Posty: 274
Motocykl: RD03
Przebieg: 89500
![]() Online: 2 miesiące 3 tygodni 1 dzień 15 godz 51 min 56 s
|
![]()
W cywilizowanych krajach motocykle często nie mają przeglądów....(nl, be..)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Dukla
Posty: 102
Motocykl: 1290SAR,990S,SXC
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 17 godz 55 min 2 s
|
![]()
Jeździłem u siebie w afryce na 130 i 140. Kolega miał 150 i w sumie jeden czort.
W ttr mam felgę 2.15 i przerobiłem 110,120 i 130. Myślę że różnice w jeździe były z tego względu, że różne modele opon. Po przeliczeniu 150 na 3 cale wychodzi 50mm na cal. W takim 950SE jest 2,5 cala i opona 140. Daje to 56mm na cal, a motocykl szybszy i mocniejszy od afry. Z jazdą nie będzie problemu. W takim exc jest felga 2,15 a gumy 140. W 990 mam 4,25 opona 150 i jest to wymiar bliższy motocyklom szosowym jak enduro. Co do ogumienia niezgodnego z homologacją doświadczeń żadnych nie miałem ale podejrzewam że problemy mogłyby być w razie W. W samochodach jest jakiś wybór i podane kilka rozmiarów, a w moto dupa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
![]() |
![]()
Różnice są duże , ale może nie każdy je wyczuwa.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2016
Posty: 410
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 3 godz 17 min 38 s
|
![]()
No to przybliż jakie. Nie bądź taki tajemniczy.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
BANDA LUBLIN
![]() Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Lublin
Posty: 4,082
Motocykl: RD04
Przebieg: Kręcony
![]() Online: 3 miesiące 2 tygodni 6 dni 11 godz 13 min 13 s
|
![]()
Szkotu, Dzieju jest dla mnie postacią enigmatyczna, ale mniejsza...
Ciebie nie rozumiem zaś ![]() 150, ok, Twoim zdaniem i wspaniale, ciesze się Twoim szczęściem. Następna może 160? Wspaniale. Do Rd04 na felgę 2.75 wsadziłem 140, 09 bo taniej 30zł było. Pierwszego kapcia na wulkanizacji będąc zmieniałem sam. Kolejnego złapał kolega, który żeby nie pchać grabary, 2 bieg i lekko ssanie i tak se biegł za nią na Ua aaa... ze 1.5 km w pełnym motocyklowym rynsztunku. W obu przypadkach przetarła się dyntka. Zawsze już założę 130 do czwórki i do siódemki na 3 cale 140. A co se chcesz zakładać u siebie, to Twoja sprawa. Za słowa swe jednak bierz odpowiedzialność, bo nie wiesz kto, jak i gdzie jedzie. A może tak 180 na tył, bo tanio i jeszcze nie obciera? Zdrówka i bez ciśnień. Zakładajcie dedykowane gumy. To jedna akcja na pieo do knajpy mniej, a w garażu też podczas wymiany gumy można odpłynąć i polecieć. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Administrator
![]() |
![]()
Nie chodzi o tajemniczość tylko o to że jeśli ktoś próbował 130,140 i 150 i twierdzi że na wszystkich jest dobrze czy tak samo to co tu tłumaczyć jeśli nie czuje różnic.
Też u siebie dawno temu miałem 150 , teraz 140 a inną Afryką na 130 i dla mnie są duże różnice a między 150 i 130 nawet bardzo duże. Ale jak komuś jakiś rozmiar pasuje to czemu ma nie pojeździć. Jak ktoś potrzebuje to mam na zbyciu niedrogo 150 Anakina może ktoś potrzebuje i wyrobi sobie swoje zdanie. Miała być dla braciaka ale poszedł w terenowe.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]() |
![]() |