Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 08.10.2017, 09:57   #17
Artek
Połamany
 
Artek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 2,920
Motocykl: Hunter Cub
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 1 tydzień 6 dni 13 godz 56 min 29 s
Domyślnie

Forumowi handlarze mogliby pomóc. NAT coraz więcej jeździ, takie świece są także w nowej CB 1100 zdaje się.


Dla marudzących, że honda to beeee... do poczytania:
KTM stosuje technologię podwójnego zapłonu, aby podnieść jakość i zwiększyć efektywność zapłonu w silnikach czterosuwowych. Począwszy od modelu z rocznika 2012 jedno-cylindrowy Duke 690 wyposażany jest w NGK LKAR8BI-9 jako świecę centralną oraz LMAR7A-9 jako świecę boczną. Pierwsza z nich posiada cienki, zaledwie 0,6-milimetrowy irydowy wierzchołek na elektrodzie środkowej, który zapewnia optymalny dostęp iskry do mieszanki powietrzno-paliwowej i lepsze spalanie w całym okresie użytkowania świecy, dzięki temu, iż zastosowany materiał szlachetny chroni elektrodę przed zużyciem i korozją. Z kolei LMAR7A-9 jest standardową niklową świecą zapłonową. Jej cechą charakterystyczną jest długi, 26,5-milimetrowy gwint, o szerokości jedynie 10 mm. Mała średnica gwintu świec umożliwia zainstalowanie ich obu w jednym cylindrze.
Podobna i równie skuteczna kombinacja zastosowana jest także w 1290 Super Duke R. Ten najmocniejszy dwucylindrowy silnik motocyklowy, dostępny od ubiegłego roku, ma instalowaną na oryginalnym wyposażeniu irydową świecą zapłonową NGK LKAR9BI-9. Z wyjątkiem różnej wartości cieplnej jest to świeca identyczna z instalowaną w Duke 690 jako świeca centralna i również towarzyszy jej niklowa NGK LMAR7A-9.
Firma NGK dostarcza świece zapłonowe także do modeli produkowanych w roku 2015, jak np. Dukes – nowy, długodystansowy model KTM oraz 1050 Adventure i 1290 Super Adventure, wykorzystujące technologię podwójnego zapłonu. Te dwa ostatnie modele mają instalowane po dwie świece irydowe w każdym cylindrze. Jako świeca centralna wykorzystywana jest LKAR9BI-10, a jako boczna - LMAR7DI-10. Obie charakteryzują się długim i cienkim gwintem oraz zwiększonym odstępem między elektrodami, co zwiększa efektywność spalania. Ponadto elektroda masy świecy LMAR7DI-10 jest krótsza i posiada ścięte brzegi.
zródło: ngk.de
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Jakie świece zapłonowe? tom500 Układ elektryczny i zapłonowy 12 19.07.2016 17:43
świece irydowe do AT rambo Silnik, sprzęgło, skrzynia 92 08.11.2010 11:06
Świece zapłonowe ramires Układ elektryczny i zapłonowy 18 11.03.2009 14:53


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.