Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 03.07.2017, 23:36   #11
luk2asz
 
luk2asz's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: KrK
Posty: 1,370
Motocykl: CRF1100
luk2asz jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 23 godz 23 min 44 s
Domyślnie

Jego mać ..... - przebrnąłem przez wszystkie posty. Masakra jakaś. Było pytanie jaka jest różnica, a wyszło jak zwykle. Manuala powinni wszyscy znać, bo wszystkie mają takie same. Nie będę cytował po kolei tylko z pamięci postaram się opisać kilka wątpliwości. Uwaga: nie namawiam na DCT - opisuję swoje subiektywne odczucia, nie obrażam nikogo ani nie czepiam się nikogo.
DCT - dual clutch transmission.
1. Nie mylcie automata z DCT. Emek - piszesz, że jeździłeś "automatami" różnymi, zakładam że w samochodzie bo poza Hondą nie kojarzę moto z taką skrzynią. W większości przypadków to nie taka skrzynia jak w Hondzie. To są dwie skrzynie manualne (normalne) połączone dwoma sprzęgłami. Możesz normalnie hamować biegami. Zmieniać je kiedy chcesz, nawet w trybie automatycznej zmiany. Przy zjeździe, wbijasz bieg jaki Cię interesuje i system nie wbije w górę. Dodatkowo na takie błoto masz tryb G, który redukuje poślizg sprzęgła. Uwierz, zjeżdżałem już ze stromych górek.
DCT ma 3 podstawowe tryby pracy - Automat, który i tak pozwala w dowolnym czasie zmienić przyciskami biegi, Sportowy, podzielony na 3 poziomy intensywności i Manual - tu jedyna ingerencja komputera to to, że w momencie za niskich obrotów, kiedy grozi nam zduszenie moto, bieg zostanie zredukowany - w górę do odcięcia.
2. Ktoś pytał czy idzie na koło - idzie.
3. Szybkość zmiany biegów - dużo szybsza - jadę obok manuala i nie ma bata zostaje na starcie w tyle. Tu mogę przytoczyć zmianę biegów w samochodach rajdowych, nawet takich ze skrzynią kłową, gdzie biegi zmienia się bez sprzęgła. Jeżeli masz ręce na kierownicy (samochód) i chcesz zmienić bieg, zdejmujesz rękę na lewarek i robisz ruch. On ileś tam trwa. W moto też trzeba kopnąć butem, przy okazji jak ktoś się boi, trzeba wcisnąć sprzęgło - to też trwa. W samochodach rajdowych z sekwencyjną skrzynia biegów i zmianą łopatką, trwa to ułamek sekundy. W DCT tak samo. Masz kciuki na przycisku i w ułamek sekundy masz bieg zmieniony. Tu cały czas bieg parzysty i nieparzysty jest w gotowości, jedno sprzęgło się odpina , drugie zapina.
4. Ktoś się pytał o blokowanie koła na luźnym ( luźnej nawierzchni) - proszę bardzo, odpinasz ABS z tyłu, wciskasz hamulec nożny i robisz slajda jakiego chcesz, w tym czasie napęd wysprzęglony jest, puszczasz hamulec jest napęd.
5. Ktoś pytał o opóźnienie na rakcję gazu , wahania itp. nie ma żadnego. Odkręcasz, idzie. Puszczasz, hamuje silnikiem jak w tradycyjnej szkrzyni. To dlatego, że to są manulane skrzynie, nawet dwie w jednej.
6. Co do staczania się w dół na podjeździe. Tak stacza się. Stacza się łatwiej jak się da na luz. Od tego jest hamulec w lewej ręce. Zaciągasz, trzymasz dwie nogi na ziemi ( jak jest taka potrzeba), dodajesz gazu, puszczasz ręką hamulec tylni i po sprawie, łatwiejszego rozwiązania nie ma.
7. Gymkhana - do tego są inne motocykle ale dla zabawy tez można tyle, że nie z takim efektem.
8. Off - 250 kg i przeznaczenie do turystki. Czy Audi A6 Allroad, Audi Q5, Q7, Mercedesem GLS, GLE jeździ się w offie. Panowie bez jaj. Jak chciałem jeździć w offie samochodem to miałem Wranglera 4.0 przerobionego na maxa. Do offa to są specjalne maszyny, a Afryką czy to manualem czy DCT to się przejeżdża trudny teren. W weekend jeździłem po mazurach na WRC, błoto było po kostki na kilku kilometrach. Kiepski jestem w jeździe po takim terenie i DCT w takich warunkach mi zmiana biegów palcami pomagała.
9. Nikt nie pozna zalet i wad tej skrzyni na godzinnej jeździe próbnej - lepiej sobie taką odpuścić. Ja mam 22 tysiące zrobione w rok i mogę coś o niej powiedzieć. Ale nie po godzinie czy dwóch jazdy próbnej.
10. Porównanie skutera do DCT ma się jak porównanie skrzyni biegów automatycznej hydrokinetycznej (z lat 80) lub bezstopniowej, do DSG z grupy VW (dokładnie ta sama technika) - inna bajka.

Manualem zakładam każdy jeździł, jak ktoś ma ochotę porównać manuala z DCT zapraszam kiedyś na dłuższy wyjazd.
Ostatnio kolega przyjechał Multistradą 950 (nówka sztuka), zrobiłem 3 km i nie chcę już manuala. Jeżeli nikt nie zrobi w takim rodzaju motocykla skrzyni DCT, to Afrykę wymienię na Afrykę. Dodam, że na Transalpie zrobiłem około 60 tyś, Tenerką 40 tys.
Nie namówię i nie namawiam na DCT ale dajcie spokój z niemożnością zrobienia przegazówki czy innych pierdół.
Każdy będzie chwalił to co ma, bo jeden woli blondynki, drugi brunetki.
Aha , Afryka ma też wady. Czy skrzynia DCT ma wady ? Dla mnie nie ale jak widać dla wielu z was ma. No i dobrze, kazdy ma prawo do swojej oceny. Dla mnie w Afryce Manual to wada, ale jak będę chciał jeździć w offie, ( prawdziwym offie) to sobie kupię manuala, który będzie ważył 120 kg.

Więcej grzechów nie pamiętam, jak ktoś chce spytać o konkretną rzecz to zapraszam do wymiany zdań :-)

Aaaa, jeszcze jedno - mam "automata" w Afryce, a klocki po 22 tys jak nowe - jak widać da się hamować skrzynią. :-)
luk2asz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.