![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2008
Miasto: Wrocław
Posty: 113
Motocykl: RD04
Przebieg: ogromny
![]() Online: 2 dni 5 godz 58 min 15 s
|
![]()
ja obrotomierz rozbierałem i naprawiałem.
ale... jak nie masz pod ręką niezłego elektronika i wyposażonego warsztatu (pod kątem lutowania przewodów 0.1mm na przykład) - odpuść. jak już uda Ci się rozebrać obudowę (a nie jest to proste), to obrotek składa się generalnie z dwóch części: - elektronicznej z jakimś prostym układem scalonym, paroma opornikami i takimi tam. jeśli tam coś padło (a po objawach - mogło) - zapomnij o naprawach. - mechanicznej z cewką i magnesem, któren to zestaw wychyla wskazówkę. u mnie padnięty był drucik cewki, co objawiało się zupełną śmiercią wskaźnika. drucik ma właśnie grubość 0.1mm i jest upakowany tak szczelnie, że do teraz nie wiem jakim cudem mojemu ojcu udało się go odizolować i zlutować. dobry jest po prostu... z tego przydługiego wywodu wynika tyle, że do stracenia i tak nie masz nic. rozbebesz puszkę i zobacz czy na pierwszy rzut oka coś nie jest wywalone. jak nie zobaczysz - trudno. złom. aaa, najpierw sprawdź, czy masz sygnał na przewodzie (do obrotka idą trzy - faza, masa i sygnał. sygnał to ten w czarno - żółtej izolacji), na próbniku ma pulsować z częstotliwością zależną od obrotów silnika. |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Padnięty obrotomierz | maeco | Układ elektryczny i zapłonowy | 16 | 31.08.2015 17:37 |
błędne wskazania tripmastera | Joncio | Układ elektryczny i zapłonowy | 5 | 26.05.2011 21:22 |