Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 07.07.2015, 22:21   #15
ziutek2002
Tomaj
 
ziutek2002's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Sep 2014
Miasto: Nekla wlkp
Posty: 532
Motocykl: RD07,CRF1000L/DCT, XL600V
Przebieg: znośny
ziutek2002 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 dni 6 godz 11 min 14 s
Domyślnie

Witam ponownie Panów.

Dziś kolejny dzień poszukiwań i tak, zacząłem od:

1.Kontrola świec (wykręciłem po jenej świecy z cylindra , te które znajdują się bliżej kolektora - prawa strona moto), przerwa na obydwu 0,85mm:

http://www.fotosik.pl/u/ziutek2002/album/1794709

Nie wiem na ile zdjęcia to oddają ale tak: Cylider FT świeca trochę przykopcona ale nie najgorsza. Cylider RT kolor elektrody kawa z mlekiem (różni się od tej na FT)

2.Kontrola ssania. Wykręciłem i wywaliłem wszystko na zewnątrz:

http://www.fotosik.pl/u/ziutek2002/album/1794711

Na pierwszym zdjęciu ssanie wyłączone - widać jaka jest różnica. Na drugim ssanie włączone - też widać różnice (1-FT, 2-RT)
Rozebrałem wszystko na części pierwsze wyczyściłem, nasmarowałem smarem z dodatkiem MOS2. Przed wkręceniem króćcy na płynną gumę sprawdziłem stan uszczelek zaworków - OK i skontrolowałem ponownie pracę układu ssania - teraz zaworki wysuwają się i chowają tak samo BINGO!!! (oczywiście przy składaniu należy pamiętać o nieznacznej ale różnej długości linek dla FT i RT)

3.Kontrola pilotów mieszanki FT i RT.

Na FT miałem śrubę wykręconą dokładnie 2,75 - ustawiłem 2,5.
Na RT śruba wykręcona 2,5 - zostawiłem tak.

Poskładałem i odpaliłem maszynę. Odgłosów raczej nie mogłem się dosłuchać (ale to jeszcze skontroluję jutro). Dałem się Afri porządnie rozgrzać i podłączyłem wakuometry do kontroli(słychać jak wentylator pracuje czyli maszyna rozgrzana):

https://youtu.be/Kdl46bwTjdw

Synchro OK - nic nie regulowałem.

Jutro odpalę i posłucham jeszcze raz na zimnym (choć w taką pogodę trudno mówić o zimnym silniku - gdy wchodzą do garażu wskazówka temperatury oleju już pokazuje 25 stopni...)

Dam znać czy coś się zmieniło.

a XTR - co do stetoskopu, mam ale taki typowy lekarski ale to chyba nie o ten chodzi
Używam prostszego (jak nauczył mnie dziadek) - ,,śrubokręt do ucha i pan słucha

Jutro wszystko będzie wiadomo
Dzięki chłopaki za wskazówki

Ostatnio edytowane przez ziutek2002 : 07.07.2015 o 22:39
ziutek2002 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Dziwne odgłosy. Marcel Silnik, sprzęgło, skrzynia 28 04.07.2014 16:56
dziwne odgłosy na 3,4 i 5-tym biegu hipis Silnik, sprzęgło, skrzynia 15 07.05.2012 22:25
Odgłosy z pod dekielka zdawczej - czy tak ma być czy nie? abrasadera Rama, zawieszenia, napęd 10 26.07.2010 17:05
Dziwne sprzegło R2D2 Silnik, sprzęgło, skrzynia 11 20.08.2008 19:57


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.